تحریم های ترامپ به برنامه پاکستان برای واردات گاز از ایران لطمه می‌زند

تحریم های ترامپ به برنامه پاکستان برای واردات گاز از ایران لطمه می‌زند
دیدبان اقتصادی پاکستان اعلام کرد، تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران ممکن است به برنامه دولت پاکستان برای واردات گاز از ایران آسیب بزند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی پاکستان، موسسه «پاکستان اکونومی واچ» (دیدبان  اقتصادی پاکستان) اعلام کرد، تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران ممکن است به برنامه دولت پاکستان برای واردات گاز از ایران آسیب بزند.
به دنبال آزمایش موشکی بالستیک تهران، دولت ترامپ تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.
 این موسسه اقتصادی اعلام کرد، اقدام آمریکا همچنین می تواند به مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان آسیب بزند و تاثیراتی منفی بر وضعیت کلی در منطقه بگذارد.
 دکتر مرتضی موگال، رئیس موسسه «پاکستان اکونومی واچ» گفت، پاکستان باید طرح های واردات گاز از ایران را رها کند و برای جبران کمبود انرژی خود به دنبال منابعی دیگر باشد.
 در بیانیه ای که موگال منتشر کرده وی گفته که امیدها به اینکه ایران و پاکستان بتوانند به شرکای تجاری قوی تبدیل شوند کمرنگ شده است.
 وی افزود، قرارداد واردات گاز که می توانست انقلابی در بازار انرژی پاکستان پدید آوررد، هنوز تحت تحریم است و اکنون تحریمی جدید وضع شده و این بدان معناست که پاکستان باید منابع جدید را بررسی کند.
 موگال در ادامه گفت، مبادلات تجاری دو جانبه بین ایران و پاکستان که زمانی به یک میلیارد دلار می رسید به رغم توافق دو کشور برای رساندن ححجم آن به 5 میلیارد دلار، کاهش قابل توجهی داشته است.
 وی افزود، دولت و بخش خصوصی پاکستان تلاش هایی را برای تقویت تجارت با ایران آغاز کرده بودند، اما اکنون وضعیت منفی شده و این مستلزم احتیاط است.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۳۳۱