بورس انرژی آبان ماه امسال راه اندازی می شود

بورس انرژی آبان ماه امسال راه اندازی می شود
مدیرعامل شرکت بورس انرژی از راه اندازی رسمی بورس در آبان ماه سال جاری با جلب همکاری وزارتخانه های نفت و نیرو خبر داد.
 

شاپور محمدی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی در گفت و گو با  خبرنگار شانا اظهار کرد: همزمان با برنامه ریزی های انجام شده ، پیش از این اعلام شده بود که ظرف 6 ماه این بورس به شکل رسمی راه اندازی می شود و طبق اعلام نظر صورت گرفته  هم اکنون 2 ماه گذشته و در تلاش هستیم تا براساس برنامه ریزی در 4 ماه آینده این مهم به نتیجه برسد.

شاپور محمدی در باره کالاها و محصولات مورد مبادله در این بورس و نقش وزارت نفت گفت: تاکنون با وزارت نفت جلسه هایی برگزار شده است و امکان این که نفت و فرآورده های نفتی دراین بورس مبادله قرار بگیرد وجود دارد.

وی در مورد جلسات برگزار شده با وزارت نیرو به منظور مبادله برق در این بورس افزود: با این وزارتخانه نیز همانند وزارت نفت جلساتی به منظور امکان مبادله برق دراین بورس داشته ایم و همکاری و تعامل خوبی در مورد راه اندازی کامل بورس انرژی با وزارت نیرو وجود دارد.

به گفته وی این امکان که محصول نفت و مشتقات نفتی و همچنین برق در این بورس انجام شود وجود داشته و مذاکره ها هنوز ادامه دارد. 

مدیرعامل بورس انرژی در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای جلوگیری از مشکلاتی که پیش از این برای مبادله نفت در بورس کالا وجود داشت، اندیشیده شده ،گفت: در این مدت تلاش های بسیاری صورت گرفته و زمینه سازی لازم فراهم  و مکانیزم مورد نیاز برای مبادله این محصول طراحی شده است.

شاپور محمدی افزود: براساس  برنامه ریزی ها مقرر شده تا این شرکت در ساختمان شرکت بورس مستقر و فعالیت خود را آغاز کند که هم اکنون این موضوع صورت گرفته و نیروها و پرسنل در آن مستقر شده اند و به طور مشترک از این ساختمان استفاده می شود.

 به گزارش شانا، مدیرعامل بورس انرژی چندی پیش با بیان این که بورس انرژی تنها به عرضه محصولاتی می پردازد که به صورت انرژی تعریف می شود، گفت: محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی که در بورس کالا پذیرفته شده اند، به بورس انرژی منتقل نخواهد شد ولی مذاکره برای عرضه این محصولات در بورس انرژی یا بورس کالا با متولیان امر در حال انجام است.

۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۲۹
تعداد بازدید : ۸۹۷