معاون وزیر نفت / تاخیری در اعلام نرخ فروش نفت به پالایشگاه ها نداریم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ضمن رد ادعاهای شرکت های پالایشی مبنی بر تاخیر سه ماهه در اعلام نرخ فروش نفت به پالایشگاه گفت: به طور معمول در دوره زمانی 37 و 38 روزه، معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، نرخ فروش نفت و فرآورده ها را اعلام می کند و ما آن را به پالایشگاه ها ابلاغ می کنیم.

عباس کاظمی در گفت وگو با ایرنا درباره «خودداری پالایشگاه ها از شفاف سازی صورت های مالی به بهانه عدم اعلام نرخ نفت خام و فرآورده های نفتی توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی» افزود: قیمت ها را معاونت برنامه ریزی وزارت نفت تعیین کرده و ما بی درنگ اعلام می کنیم معاونت برنامه ریزی نیز به طور معمول در فاصله زمانی یک یا دو ماهه، قیمت ها را تعیین می کند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره اینکه پالایشگاه ها در گزارش های مالی جدید خود اعلام کرده اند شرکت ملی پالایش و پخش نرخ ها را در سه ماهه سوم 95 اعلام نکرده است، اضافه کرد: مدت سه ماهی که شرکت های پالایشی اعلام کرده اند، درست نیست. 

وی یادآور شد: همیشه با یک فاصله زمانی مشخص، نرخ نفت خام و فرآورده ها اعلام می شود، زیرا باید متوسط قیمت ماه گذشته را تعیین کنند. 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: به عنوان نمونه، برای بهمن ماه باید وضعیت خریدها مشخص شود، سپس تا 10 اسفند قیمت ها را به ما اعلام کنند و ما نیز آن را ابلاغ می کنیم.

به گزارش ایرنا، برخی شرکت های پالایشی در گزارش های مالی جدید خود از شفاف سازی صورت های مالی خودداری کرده اند که باعث نگرانی فعالان بازار سرمایه شده است. این اقدام که در میان سایر شرکت های بورسی هر از چند گاهی تکرار می شود، باعث بی اعتمادی سهامداران و زیر سوال رفتن عملکرد شفاف بورس می شود.

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۴۱۸