بازسازی واحد پارازایلین بوعلی 2 سال دیگر به پایان می رسد

بازسازی واحد پارازایلین بوعلی 2 سال دیگر به پایان می رسد
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با صاحب لیسانس برای جایگزین کردن واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی، در حال مذاکره هستیم و انتظار می رود تا ۲ سال دیگر واحدهای جدید جایگزین واحد قدیم شوند.
به گزارش خبرنگار نیپنا، عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امروز دوشنبه (18 بهمن ماه) در حاشیه بازدید مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت از مجتمع پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: آسیب واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی که در سال جاری رخ داد از نظراقتصادی تاثیری برعملکرد هلدینگ خلیج فارس نداشته است و علت بازسازی آن هم نیاز برای تامین خوراک است.
نژادسلیم تصریح کرد: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مقدمات باز کردن بخش ها و دستگاه های آسیب دیده آغاز شده است و باید در نظر داشت که حجم این کارسنگین است.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که هلدینگ خلیج فارس، از نظرعملیاتی و سودآوری مشکلی ندارد، گفت: هم اکنون به جای پارازایلن، نیکزایرن می فروشیم که مقرون به صرفه است اما به دلیل این که خوراک پتروشیمی تندگویان پارازایلین است و این مجتمع نیاز داخل را تامین می کند مجبوریم واحد پارازایلین را بازسازی کنیم. 
نژاد سلیم اظهارکرد: هم اکنون خوراک پتروشیمی تندگویان از طریق پتروشیمی برزویه تامین می شود. 
وی تصریح کرد: رعایت اصول و دستورالعمل های HSE به عنوان یک راهبرد دردستور کار مجتمع ها و طرح های تابعه این هلدینگ قرار دارد.
وی همچنین با تاکید بر توجه هلدینگ خلیج فارس به بحث ایمنی، گفت: ایمنی در کل هلدینگ خلیج فارس از اهمیت خاص برخوردار است و بازنگری دستورالعمل ها به ویژه در پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفته است. 
نژادسلیم در مورد هزینه بازسازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی تصریح کرد: درحال مذاکره نهایی برای تحقق این امرهستیم.
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۴۵۳