تولید محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ٤٢ میلیون تن رسید

تولید محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ٤٢ میلیون تن رسید
گزارش عملکرد صنعت پتروشیمی نشان می دهد که با تولید چهار میلیون و ٥٠ هزار تن محصول این صنعت در دیماه امسال، مجموع کل تولید کشور در ١٠ ماه نخست سال به ٤٢,١٠٧ میلیون تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این صنعت ارزش آفرین در دی‎ماه امسال بیش از چهار میلیون و پنجاه هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و ٣٨٧ هزار تن به ارزش ٢٦٧١٧,٣ میلیارد ریال به فروش داخلی و یک میلیون و ٦٨٠.٤ هزار تن به ارزش ٨٩٩.٩ میلیون دلار به صادرات اختصاص یافته است.

گفتنی است، مجتمع های ایلام، کربن ایران، تبریز، شیراز، ارومیه، رجال، لاله، نوری، زاگرس، مهر، پردیس، پلیمر کرمانشاه، جم و آبادان به ترتیب بالاترین عملکرد تولید در دی ماه را محقق کرده‎اند.

از مجموع تولید صنعت پتروشیمی کشور در ١٠ ماه امسال، سهم ٢٠ مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از ١٥ میلیون و ١٠٠ هزار تن، ١٤ مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه ١٨ میلیون و ٨٤١ هزار تن و سهم ١٩ مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور ٨ میلیون و ١٦٥ هزار تن بوده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در ١٠ ماهه امسال، سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر ٤ میلیون و ٩١٩ هزار تن، مجتمع های واقع در عسلویه بیش از ٥ میلیون و ٩٦٨ هزار تن و مجتمع های مستقر در سایر مناطق ٢ میلیون و ٦٢ هزار تن بوده است.

در بخش صادرات محصولات پتروشیمی نیز سهم مجتمع های منطقه ماهشهر چهار میلیون و ٢٨١ هزار تن، مجتمع‎های عسلویه ٩ میلیون و ٦٥٦ هزار تن و مجتمع های سایر مناطق کشور ٣ میلیون و ٢٣ هزار تن بود.

ارزیابی فروش در دی ماه امسال نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند؛ پتروشیمی نوری نیز از نظر مقدار و ارزش، شرکت فعال در بخش فروش داخلی بود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۴۸۷