قیمت نفت باید برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عادلانه‌ باشد

رئیس جمهوری تاکید کرد: کشورهای تولیدکننده نفت در اوپک و غیراوپک باید بکوشند تا قیمت نفت به نقطه‌ باثبات و عادلانه‌ خود نزدیک شود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه، ٢٠ بهمن‌ماه) در دیدار با خانم دلسی رودریگز و نسلون پابلو مارتینز، وزیران خارجه و نفت ونزوئلا، به گام موفق کشورهای تولید کننده نفت در اجلاس الجزایر اشاره کرد و گفت: همه کشورهای تولیدکننده نفت در اوپک و غیراوپک ضروری است بکوشند تا قیمت نفت به نقطه باثبات و عادلانه‌ای برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رسیده و تثبیت شود.

خانم رودریگز، وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در این دیدار به موضوع نفت و توافق الجزایر اشاره کرد و افزود: همه کشورهای تولید کننده نفت باید با اجرای دقیق توافق الجزایر، برای تعادل بازار و تثبیت بهای نفت تلاش کنند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت شامگاه سه‌شنبه (١٩ بهمن‌ماه) پس از دیدار و مذاکرات هیئت ایرانی و ونزوئلایی در محل هتل اسپیناس پالاس تهران در جمع خبرنگاران گفت: دوستان ونزوئلایی ما هر چند وقت یک‎بار این ابتکار را دارند که برای تحکیم روابط سفرهایی در برنامه خود می‌گذارند.

وی افزود: روابط تهران و کاراکاس چه در زمینه همکاری‌های دوجانبه و چه در مسائل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) راهبردی است، سال‌های بسیار طولانی است که تهران و کاراکاس مواضع مشترکی در اوپک دارند.

۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۱۳
تعداد بازدید : ۳۴۸