رونق بازار این بار با محوریت ترکیبات شیمیایی

رونق بازار این بار با محوریت ترکیبات شیمیایی
تقویت حجم معامله محصولات شیمیایی در بورس کالا طی معامله های روز چهارشنبه را می توان سیگنال قدرتمندی به شمار آورد که به صراحت در برابر رکود تقاضا قد علم کرده و پس از بازار پلیمرها، دومین بازار مهمی محسوب می شود که به سمت رونق داد و ستدها گام برداشته است.
به گزارش خبرنگار نیپنا، در روز چهارشنبه شاهد عرضه 23 هزار و 870 تن انواع ترکیبات شیمیایی در بورس کالا بودیم که در برابر این حجم عرضه ، 28 هزار و 800 تن تقاضا قرار گرفت و موجب شد تا 14 هزار و 561 تن از انواع محصولات شیمیایی در بورس کالا مورد داد و ستد قرار بگیرد. با توجه به افزایش حجم معاملات روز چهارشنبه به نسبت مدت مشابه هفته قبل و ثبت داد و ستدی مطلوب در این رینگ بورس کالا ، حجم معاملات هفتگی به نزدیکی 24 هزار تن رسید که سیگنال بسیار مهمی محسوب می شود. با توجه به این موارد می توان به خروج بازار پتروشیمی با محوریت ترکیبات شیمیایی از رکود خوشبین بود. 
اسید استیک ، بنزن ( تولیدی پتروشیمی بندرامام )، منومر وینیل استات، دی اتیل هگزانول، کریستال ملامین، دی اتانول آمین و دی اتیلن گلایکول را می توان جذاب ترین معاملات روز چهارشنبه در بورس کالای ایران محسوب کرد که با رشد نرخ و رقابت همراه شدند.
 بر اساس این گزارش ، تعداد بالای ترکیبات جذاب را می توان دلیلی مهم برای نیاز بازار به افزایش حجم عرضه ها برشمرد. جذابیت معاملات فوق در شرایطی رخ داد که در قیمت های پایه بسیاری از کالاها شاهد رشد نرخ بوده ایم و بازار بدون توجه به این افزایش قیمت ها ، باز هم برای خرید تحرک قابل توجهی را از خود نشان داده است. 
در بازار آزاد پلیمرها شاهد بودیم که بهای این گروه کالایی به سمت افت تمایل داشته هرچند که به دلیل افزایش حجم معاملات در بورس کالا در دو هفته اخیر ، این روند کاهشی قیمت ها منطقی به نظر می رسد. از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که فصل خرید فرارسیده و زمان رکود فصلی بازار نیز به پایان رسیده است بنابراین عقب نشینی قیمتی می تواند سیگنال مهم و مؤثری برای افزایش حجم خرید در بازار آزاد خواهد بود.
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۳۸۷