پیشرفت دو طرح پژوهشی پتروشیمی از 90 درصد گذشت

طرح های پژوهش و فناوری پتروشیمی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از پیشرفت مطلوبی برخوردار هستند و پیشرفت دو طرح از 90 درصد عبور کرد.
به گزارش خبرنگار نیپنا، طرح پایلوت ترپلیمرEPDM وطرح پایلوت پلی وینیل الکل در مرکز پژوهش و فناوری اراک تا پایان دی ماه 95 به ترتیب 91 و 93 درصد پیشرفت را تجربه کردند و درآینده نزدیک آماده بهره برداری خواهند شد.
بر اساس این گزارش، طرح پایلوت تولید پایه گاما آلومینای کروی با ظرفیت 150کیلوگرم در روز نیز با 899 درصد پیشرفت از دیگر طرح های مهم در مرکز پژوهش و فناوری اراک به شمار می رود.
این گزارش می افزاید: کسب دانش فنی پایپرازین در مقیاس پایلوت نیز با 88.2 درصد پیشرفت تا پایان دی ماه از جمله طرح هایی است که از سوی پژوهشگران و کارشناسان در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مرکز اراک در حال رسیدن به مراحل نهایی است.
گفتنی است که این شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌ها و دانش موجود در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای خلق دانش‌های فنی مورد نیازصنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی فرآیند‌های تولید و به روز نمودن فناوری‌های واحد‌‌های تولیدی اقدام می‌ کند و در این مسیر تاکید بر زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و سودآوری کلی برنامه‌ها همواره مد نظر است و در اجرای پروژه ها بخصوص در سطوح آمادگی فناوری پایین تر از تجارب و پتانسیل دانشگاه ها استفاده می شود.
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با باور توانمندی نیروهای نخبه در نیل به دانش بومی، برنامه راهبردی را بر اساس اسناد بالادستی صنعت نفت و پتروشیمی، تدوین کرده است و به طورکلی اهداف کلان شرکت در این برنامه در چهار حوزه تدوین دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، بهبود دانش‌های موجود وگسترش مرزهای دانش و توسعه دانش های فنی تعریف شده است. 
 امروزه ضرورت توجه گسترده به مقوله ایده پروری و پژوهش و همچنین حمایت بیش از پیش از مقوله تجاری سازی دستاوردهای فناورانه با توجه به منشور اقتصاد مقاومتی آشکارتر از قبل شده است و امروزه نتایج تجاری سازی پژوهش ها با توجه به کمبود منابع و افزایش رقابت در بازار مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. 
شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان متولی پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی کشور، با اتکا به توانمندی داخلی و بهره گیری از تجارب بین المللی توانسته است به دستاوردهای ارزشمندی نایل گردد و در بسیاری از پروژه های مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور با تکمیل چرخه علم، نتایج فناورانه را به این صنعت مهم کشور ارایه کند که از مهم ترین آنها می توان به راه اندازی واحد نیمه صنعتی پلی پروپیلن با ظرفیت 2400 تن در سال در مرکز اراک اشاره کرد.
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۴۲۶