ضریب بازیافت نفت در فلات قاره ٤ درصد افزایش یافته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین بازیافت نفت در فلات قاره از ٢٣ درصد به ٢٧ درصد افزایش یافته است و در میدان‌های نفتی فلات، حدود ١٠٠ میلیارد بشکه نفت درجا وجود دارد.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست دیروز (یکشنبه، ٢٤ بهمن‌ماه) این کمیسیون گفت: در این نشست، حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره و معاونان وی گزارشی از نحوه فعالیت شرکت در میدان‌های نفتی ارائه دادند.

وی افزود: تلاش شرکت نفت فلات قاره بر این است که در میدان‌های نفتی از شرکت‌های داخلی و همچنین دکل‌های حفاری داخلی استفاده کند، همچنین این شرکت به جای استفاده از نیروهای خارجی در بخش خدمات، قایق‌ها و لنج‌ها از نیروهای داخلی استفاده کرده و این سبب شده که هزینه شرکت به نصف کاهش پیدا کند.

قره خانی با اشاره به این که میانگین بازیافت نفت در فلات قاره از ٢٣ درصد  به ٢٧ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: مقرر شد که در برنامه ششم توسعه شرکت فلات قاره استخراج نفت را تا ٥٨٠ هزار بشکه افزایش دهد و همچنین ٩٠ میلیون مترمکعب گاز تولید کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برآورد شرکت نفت فلات قاره بر این است که در میدان‌های نفتی فلات حدود ١٠٠ میلیارد بشکه نفت درجا وجود دارد و ١٦ میلیارد بشکه نفت در فلات قاره با امکانات موجود و فعلی قابل استحصال است و اگر از تکنولوژی‌های پیشرفته برای بازیافت استفاده شود، بدون تردید این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۴۲۱