راه‌اندازی بورس نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی اوراسیا تا سال 2021

راه‌اندازی بورس نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی اوراسیا تا سال 2021
وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: بازار مشترک گاز، نفت و فرآورده‌های نفتی در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا سال 2025 تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آدم‌کول جونوساف» وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا  با «آناتولی گالامالزین» معاون رئیس آژانس فدرال ضدانحصاری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار مسائل تجارت نفت از طریق بورس و بنادر دریایی را بررسی و گالامالزین تجربه آژانس ضد انحصار روسیه را برای جونوساف بیان کرد.

جونوساف گفت: در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای سال 2025 باید بازار مشترک گاز، نفت و محصولات نفتی تشکیل شود.

وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها سال 2021 بورس‌ راه‌اندازی شده و می‌توان به راحتی این محصولات را فروخت.

در ادامه این دیدار طرفین مسائل دسترسی عادلانه کشورهای عضو اتحادیه به بنادر دریایی و طرح توسعه حمل‌ونقل را مورد بحث قرار دادند.

جونوساف گفت: در این فعالیت تجربه‌های بین‌المللی در جهت هماهنگی حوزه‌های انحصار طبیعی را در نظر می‌گیریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل همکاری کمیسیون اقتصادی اوراسیا با آژانس فدرال ضد انحصاری در جهت توسعه حمل‌ونقل و مدیریت شرکت‌هایی که فعالیت انحصاری طبیعی دارند، ضروری است.

طرفین در پایان همکاری مؤثر در مسائل انرژی و زیرساخت‌ها بین کمیسیون اقتصادی اوراسیا و آژانس فدرال ضد انحصاری را تأیید کرده و برنامه اقدامات مشترک آتی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۴۶۱