بازار پلی پروپیلن از پلی اتیلن پیشی گرفت

پتروتحلیل- در چین در هفته جاری و پس اتمام تعطیلات سال نو، نگرانی در خصوص پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین در آستانه اورهال این خطوط وجود دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، البته در بازار پلی اتیلن سبک شاهد رکود داده و عدم تقاضا در چین بودیم.

به این ترتیب محدوده کلی قیمت برای پلی اتیلن سنگین با افزایش ۳۰ دلاری در بازه پاینی و ۱۸ دلاری در بازه بالا در هفته جاری روبه رو شد. قیمت پلی اتیلن سبک خطی پایدار بود و تنها در بازه بالا ۵ دلار رشد کرد. پلی اتیلن سبک خطی پس از افت قیمت های آتی شاهد افت اندک نیز بود.

در همین حال پلی اتیلن سک با ۲۰ تا ۲۵ دلار کاهش، نسبت به محصولات دیگر با تقاضای پایینی مواجه بود و ضعیف ترین محصول در پلی اتیلن ها رقم خورد.

بازار واردات هم آرام بود و اکثر خریداران هنوز به بازار برنگشته اند، البته تامین کنندگان اظهار می کنند که تقاضا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. با این حال گفته می شود پس از تعطیلات بازار پلی اتیلن از پلی پروپیلن عقب افتاده است؛ چرا که تقاضا در بازار پلی پروپیلن بهتر است.

قیمت واردات برای پلی اتیلن سبک خطی ۱۲۹۰ تا ۱۳۸۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک فیلم ۱۱۸۰ تا ۱۲۸۰ دلار در هر تن و برای پلی اتیلن سنگین هم ۱۱۴۳ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن سی اف آر و به صورت نقدی گزارش شده است.

قیمت پلی اتیلن پس از تعطیلات حدودا ثابت بوده است، البته بازیکنان چشم انداز روشن تری را برای بازار پلی اتیلن در هفته آینده می بینند، و انتظار دارند تقاضا در کوتاه مدت بهبود یابد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۱۰
تعداد بازدید : ۵۸۵