افزایش 3 برابری صادرات نفت ایران به هند در ماه ژانویه

افزایش 3 برابری صادرات نفت ایران به هند در ماه ژانویه
صادرات نفت ایران به هند در ماه ژانویه به نسبت مدت مشابه پارسال بیش از 3 برابر شده و به روزانه 554 هزار و 600 بشکه رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آمارهای کشتیرانی نشان داد صادرات نفت ایران به هند در ماه ژانویه علی‌رغم واردات حجم کامل قرارداد از عربستان و عراق افزایش یافت.

ایران در ماه ژانویه پس از عربستان و عراق به سومین صادرکننده نفت این کشور تبدیل شد. پیش از تحریم‌ها ایران دومین صادرکننده نفت به هند بود. واردات نفت هند از این کشور پس از لغو تحریم‌ها به شدت افزایش یافت.

بر اساس آمارهای رهیابی کشتی‌ها و موسسه اویل ریسرچ و فورکست تامسون رویترز، واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه به نسبت مدت مشابه پارسال بیش از 3 برابر شده و به روزانه 554 هزار و 600 بشکه رسیده است.

هند در 10 ماه نخست سال مالی یعنی بازه آوریل تا ژانویه (فروردین تا دی ماه) روزانه 532 هزار و 800 بشکه نفت از ایران خریده است که در مقایسه با 228 هزار و 600 بشکه نفت در روز در مدت مشابه سال پیش از آن بیشتر است.

پالایشگاه‌های هندی نظیر ریلاینس اینداستری که خرید نفت از ایران در زمان تحریم‌ها را متوقف کرده بودند، دوباره به خرید نفت از این کشور روی آورده‌اند.

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۳۲
تعداد بازدید : ۵۱۰