خبرهای کوتاه جهان انرژی در 24 ساعت گذشته

کاهش تولید نفت عربستان به کمترین میزان در هشت سال اخیر، سرمایه‌گذاری 114میلیارد دلاری کویت در بخش نفت در پنج سال آینده، ضرر 100 میلیارد دلاری نیجریه در پی حملات نظامی به تأسیسات نفت این کشور از مهم ترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تولید نفت عربستان سعودی در ماه ژانویه 2017(دی- بهمن) با 717 هزار و 600 بشکه کاهش در روز نسبت به ماه پیش از آن به 9 میلیون و 748 هزار بشکه در روز رسید که در بیش از هشت سال گذشته بی سابقه بوده است. 

**کویت 114میلیارد دلار در بخش نفت سرمایه گذاری می‎کند
نزار العدسانی مدیر عامل شرکت نفت کویت، اعلام کرد: این شرکت انتظار دارد در پنج سال آینده 35 میلیارد دینار (معادل 114 میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار) در پروژه‌های نفتی سرمایه‌گذاری کند.

**وزیر امور خارجه ونزوئلا: صادرکنندگان نفت برای تثبیت نهایی بازار نفت تلاش می‌کنند
دلسی رودریگز گومز وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: صادرکنندگان نفت با پایبندی به توافق اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، می‌کوشند بازار نفت را تثبیت کنند و انتظار می‌رود این بازار در پی توافق کاهش تولید به توازن برسد. 

**ضرر 100 میلیارد دلاری نیجریه در پی حملات نظامی به تأسیسات نفت
«امانوئل کاچیکوو» وزیر نفت نیجریه (عضو اوپک) اعلام کرد سال 2016 میلادی به علت حملات نظامی به خط لوله و تأسیسات نفتی در دلتای نیجر و رسیدن تولید نفت آن به کمترین میزان، درآمد این کشور با 100 میلیارد دلار زیان روبه‌رو شد. 

**حرکت عربستان به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر
عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، قصد دارد با استفاده از انرژی های باد و خورشید تا سال 2023 میلادی تأسیسات تولید 10 گیگاوات انرژی های تجدیدپذیر ایجاد کند که معادل 80 هزار بشکه نفت در روز است.

**پیش‌بینی کاهش نرخ تورم در منطقه یورو 
کمیسیون اروپا پیش بینی کرد نرخ تورم در منطقه یورو از 1.7 درصد در سال 2017 به 1.4 درصد در سال 2018 برسد. 
علت این امر، وجود نشانه هایی از بروز موانع رشد قیمت‌های جهانی نفت و کاهش تأثیر هزینه های بالای انرژی بر اقتصاد کشورهای این منطقه ذکر شده است. 

**فشار بر بازار انرژی تنها با نفت بالای 60 دلار کاهش می‌یابد
مدیر شرکت خدمات مالی و بانکداری سنگاپور «او سی بی سی OCBC» اعلام کرد که قیمت نفت باید از مرز 60 دلار فراتر رود تا فشار بازپرداخت وام‌ های حوزه نفت و گاز کاهش یابد.

**افزایش درآمد شرکت نوبل انرژی در سه ماه چهارم 2016
تولیدکننده نفت و گاز آمریکا «نوبل انرژی»، اعلام کرد درآمد این شرکت در سه ماه چهارم سال 2016 میلادی 20 درصد نسبت به زمان مشابه سال 2015 افزایش داشته که علت آن کاهش 50 درصدی هزینه‌ها و افزایش قیمت‌های جهانی نفت بوده است. این شرکت ضرر خود را در این دوره 90 درصد کمتر از سال 2015 اعلام کرد. 

**حداقل قیمت نفت برای سودآوری شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا 50 تا 60 دلار اعلام شد
موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد: شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا نیاز دارند قیمت نفت بین 50 تا 60 دلار باشد تا نقدینگی آنها مثبت شود؛ در حالی که این شرکت‌ها در سال ‌های گذشته حداقل قیمت برای سودآوری خود را 100 دلار برای هر بشکه و حتی بالاتر از آن اعلام کرده بودند.

**«سینوچم» تبدیل به شرکت انرژی جهانی می‌شود
شرکت نفت و گاز دولتی چین، «سینوچم» در پی خرید سهام شرکت معامله کالای «نوبل گروپ» هنگ کنگ است. با این اقدام، سینوچم تبدیل به یک شرکت انرژی جهانی می‌شود. دو شرکت در حال مذاکرات ابتدایی برای این قرارداد هستند. 
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۳۲
تعداد بازدید : ۴۶۸