تداوم تامین مالی طرح های پتروشیمی از طرف چینی ها

تامین مالی طرح های پتروشیمی از طرف چینی ها همچنان ادامه دارد و این کشور متعهد به قراردادهای موجود است.
نایب رئیس اتاق ایران و چین درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: روابط دو کشور در بالاترین سطح قراردارد و چینی ها به تمامی قرارداد ها و تعهد های خود درباره صنعت پتروشیمی ایران پایبند هستند.
مجید رضا حریری تصریح کرد:صنعت پتروشیمی بعد از تحریم ها بازار بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی شده است و چینی ها نیز همچنان در  تامین مالی پروژه های پتروشیمی به تعهدات خود عمل خواهند کرد.
نایب رئیس اتاق ایران و چین با بیان این که فاینانس تعدادی از طرح های پتروشیمی که از سال های قبل شروع شده بود همچنان در جریان است و بخش عمده ای از تعهدات هم انجام شده است گفت: بخش زیادی از تامین مالی پروژه های صنعت پتروشیمی از طرف چین انجام شده و بخش های دیگر برای تامین مالی از طریق چین درجریان است.
 وی با اشاره به این که سرمایه گذاران چینی پس از لغو تحریم ها همسو با رقیبان اروپایی خود همواره از سرمایه گذاری بیشتر در صنایع مختلف کشورمان از جمله صنعت پتروشیمی ایران استقبال کرده اند اظهار کرد: تفاهم نامه های جدیدی بعد از  آمدن رئیس جمهور چین به ایران منعقد شد که این تفاهم نامه ها در حال اجرایی شدن است. 
نایب رئیس اتاق ایران و چین خاطر نشان کرد: برخی مشکلات در زمینه بانکی وجود دارد که در حال برطرف شدن است  و بعد از حل شدن این مشکلات تفاهم نامه های جدید با کشور چین هم قابلیت اجرا شدن را دارد اما در کل چینی ها در تامین مالی پروژه های پتروشیمی مشکلی ندارند و این حمایت های مالی ادامه خواهد داشت. 
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان این که کشور چین بزرگ ترین خریدار و بهترین بازار برای محصولات پتروشیمی ایران است و مانعی در این راه دیده نمی شود اظهارکرد: شرکت های چینی همانند دیگر رقبای بین المللی خود علاقه مند به حضور در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران هستند.
وی افزود: بر اساس توافق نامه های امضاء شده میان ایران و چین در 10 سال آینده مبادلات دو کشور به 60 میلیارد دلار خواهد رسید. یعنی مبادلات ایران و چین سالانه بطور متوسط 60 میلیارد دلار خواهد بود.
۳ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۳۵۶