تلاش تهران و جاکارتا برای ثمرچینی از برجام

تلاش مقامات اندونزی برای گسترش معاملات با ایران در فضای پسابرجام بالا گرفته است و سفر هیات عالی رتبه این کشور به کشورمان را می توان فرصتی برای توسعه همکاری ها به ویژه در بخش انرژی ارزیابی کرد.
به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، در ادامه سفر هیات های سیاسی و اقتصادی به ایران، اکنون نوبت به مقام های اندونزی رسیده تا میهمان کشورمان باشند. 
قرار است تهران امروز شنبه میزبان «دارمین ناسوتیون» وزیر هماهنگی امور اقتصادی و «ایگناسیوس جونان» وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی این کشور جنوب شرقی آسیا به همراه هیاتی 25 نفره باشد تا در زمینه توسعه همکاری ها با طرف های ایرانی مذاکره کنند. 
تعدادی از معاونین وزارتخانه ها و روسای سازمان ها، نهادهای اقتصادی و بانک های اندونزی و چند شرکت های خصوصی به مدت دو روز (هشتم و نهم اسفند) گفت وگوهایی را با مسئولان اقتصادی کشورمان انجام می دهند.
همان طور که از ترکیب هیات کشور میهمان پیداست، این سفر بیشتر به منظور توسعه همکاری های اقتصادی با ایران به خصوص در حوزه انرژی همچون نفت و گاز صورت می گیرد به ویژه آن که با برداشته شدن تحریم های هسته ای، گشایش های زیادی در روابط دو کشور ایجاد شده است. 

** پسابرجام فرصتی برای توسعه همکاری ها 
بیش از 6 دهه از شکل گیری روابط دیپلماتیک بین ایران و اندونزی می گذرد و در این مدت رفتار مسوولان دو کشور بر مبنای احترام متقابل بوده است. آنچه که از میزان معاملات ایران و اندونزی کاسته شده به تحریم های ضد ایرانی و قطعنامه های شورای امنیت ارتباط پیدا می کند . 
مبادلات این دو کشور بزرگ آسیایی و مسلمان که پیش از تحریم های هسته ای به 2 میلیارد دلار می رسید در دوره تحریم ها کاهشی چشمگیر یافت. «راسن روسلان» رییس
۷ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۶۴۱