مذاکرات لوک اویل روسیه برای توسعه ۲ میدان نفتی ایران

رئیس بخش خاورمیانه شرکت لوک اویل گفت این شرکت در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران، در مورد میادین نفتی آب تیمور و منصوری در غرب ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، رئیس بخش خاورمیانه شرکت لوک اویل گفت، در حالی که اوپک در  حال اجرای توافق کاهش تولید است و میزان ذخایر نفت و تولید نفت شیل مانع از افزایش بیشتر قیمت ها می شود، قیمت نفت در حدود 55 تا 56 دلار تثبیت خواهد شد.

به گفته گاتی الجبوری، دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت روسیه قرار نبود بر اساس توافق کاهش تولید اوپک، تولید خود را در عراق کاهش دهد. وی افزود، تولید لوک اویل در عراق حدود 400 هزار بشکه در روز است. کاهش تولید اوپک موجب ایجاد دوره ای از ثبات در بازار نفت شده است.

این مقام شرکت لوک اویل گفت: «به دلیل نفت شیل یک عامل کاهنده در بازار داریم و به دلیل تصمیم و تمایل اوپک برای حفظ قیمت ها در سطحی معقول، یک عامل افزایشی را داریم.»

الجبوری افزود، در حالی که ایران بیشتر میداین نفتی خود را به روی شرکای بین المللی باز کرده و دیگر کشورها نیز نیاز به تکنولوژی برای توسعه میادینشان دارند، لوک اویل به دنبال فرصت هایی برای تقویت فعالیت های خود در خاورمیانه است. وی در ادامه گفت، لوک اویل در حال مذاکره با شرکت ملی نفت ایران، در مورد میادین نفتی آب تیمور و منصوری در غرب ایران است.

الجبوری گفت، این شرکت همچنین علاقمند به تولید نفت از میادین فراساحلی در ابوظبی و تولید نفت سنگین در عمان و کویت است. ابوظبی، دارنده بخش عمده نفت امارات در حال آماده شدن برای پذیرش شرکایی برای حضور در میادین فراساحلی اش تا سال 2018 است.

۹ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۶۱۲