استفاده از تجربه های موفق راهبردی استراتژیک در مسیر پیشرفت

استفاده از تجربه های موفق راهبردی استراتژیک در مسیر پیشرفت
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی صنعتی استراتژیک درکشوراست و یادگیری از تجارب موفق دیگران و الگوبرداری از بهترین ها می‌تواندمسیر پیشرفت را تسهیل کند.

  به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه(10 اسفند ماه) در آیین اهدای جوایز هفتمین دوره جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی،  بهره مندی از مدل تعالی سازمانی صنعت پتروشیمی در کنار سایراقدام های مهم و ویژه این صنعت پیشرو را ضروری و حائز اهمیت دانست و گفت: امروز در حالی هفتمین دوره جایزه تعالی را برگزار می‌کنیم که دستاوردهای خوب آن از سوی دبیر جشنواره اعلام شد و گویای روند مثبت و رو به جلو تفکر تعالی در صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: آمارو ارقام نشان می‌دهد متوسط امتیاز نهایی کسب شده از اولین دوره برگزاری جایزه تعالی از متوسط ۳۰۰ امتیاز و سطح دو ستاره، بعد از گذشت ۷ سال به امتیاز متوسط ۴۵۰ امتیاز یعنی پنج ستاره رسیده است. با عنایت به این روند و با توجه به سطح بلوغ، امکانات و توانمندی های شرکت های مشارکت کننده در این فرآیند می‌توان گفت که روند منطقی و درستی را طی نموده اند و امید است که ادامه راه را همچنان با اقتدار و تفکری هوشمندانه طی نماید.

 شاهدایی افزود: پس ازکسب تجربیات هفت ساله برگزاری جایزه تعالی همه می‌دانیم EFQM به راحتی شکل نگرفته و یک شبه مسیر تعالی پیموده نخواهد شد. تجربیات این سال ها به ما آموخته است که در دنیای پرتغییر و رقابتی امروز و درعین حال پیچیده که هر آن ما را غافلگیر می نماید سفر تعالی درمساعدترین شرایط نیز به صبوری، پشتکار و همت والا نیاز دارد و تداوم و استمرار پایش، و رصد کلیه رویکردها در چرخه مربوط به این سیستم، یکی از شروط اصلی موفقیت است.

وی در مورد مسیرتعالی گفت: بی تردید سازمان هایی که درمسیر تعالی گام نهاده اند اگر با آگاهی و دیدی باز، اهداف مهم و راهبردی خود را رصد نمایند، به نتایج اثربخش تری مانند کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت کار وارتقای بهره ‌وری خواهند رسید و برای هر آنچه که ضامن بقا بر رشد آنها می شود و با رویکردی شفاف وواضح وارد عرصه کارو فعالیت های مهم می گردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: به طور کلی مدل تعالی سازمانی با ایجاد یک ساختار مشخص و بنیادی به سیستم مدیریت سازمان برای تحقق هدف عالی خود نظام ویژه‌ای می‌بخشد سازمانی که در سطوح برجسته عملکردی خود، انتظارهای تمامی ذینفعانش را برآورده میسازد و گاه پا را فراتر از آن گذاشته و این نتایج انتظارات را به صورت متوالی و پی در پی نگاه می‌دارد و موفقیت پایدار را ترسیم می‌نماید

شاهدایی افزود: بهره مندی از مدل تعالی سازمانی در صنعت پتروشیمی در کنار سایر اقدامات مهم و ویژه که در این صنعت به عنوان یک صنعت پیشرو همواره در حال پیگیری و اجرا است ضروری و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم صنعت پتروشیمی یک صنعت استراتژیک درکشور و دارای فعالیت های برون مرزی نیز است لذا باید توانمندی های خود را در جهت رقابت با سطح جهانی ارتقا داده همواره آن را تقویت نماید و یاد گیری از تجارب موفق دیگران و الگوبرداری از بهترین ها می‌تواند سرعت و دقت حرکت را در مسیر رو به جلو فراهم آورد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در شرایط فعلی که فضای فعالیت برای این صنعت بیش از پیش باز شده است هم اکنون شاهد حضور هیئت ها و گروه های کارشناسی مختلف از کشورهای خارجی با عناوین گوناگون سرمایه‌گذار، پیمانکار، شرکت های تجاری و غیره  هستیم که بسیار راغب به حضور در صنعت پتروشیمی به ویژه طرح های توسعه ای در دست مطالعه و اقدام می‌باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بی تردید دستاوردهای حاصل در تعالی سازمانی می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد و فرصت های ایجاد شده را با تفکری راهبردی و هوشمندانه در ارتباط با توسعه پایدار صنعت پتروشیمی ایجاد کند و حتی الگو های مورد استفاده در صنایع مشابه را که نتیجه سال ها تجربه تلاش و کوشش مجدانه در صنعت پتروشیمی است را به سهولت ارائه نماید. از این رو در حال حاضر شاهد حضور وزارت نفت و شرکت های تابعه آن برای پیوستن و گام نهادن در مسیر تعالی هستیم و این حضور را برای درخشش صنایع کشورمان در سطوح تعالی به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: ما در این مسیر نباید حضور غرورآفرین و با انگیزه شرکت‌های پتروشیمی و سایر شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف را که برای بهتر شدن با جدیت مسیر حرکت را پیگیری می‌کنند نادیده بگیریم.

شاهدایی درپایان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران جایزه و دبیرخانه آن گفت: امیدوارم تمام عزیزان شرکت کننده با دریافت گزارش‌های مناسب و به موقع بازخوردها، مانند همیشه در هرچه بهتر شدن عملکرد شان تلاش کرده و با جدیت و بی وقفه در مسیر تعالی حرکت کنند.

 

۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۷۳۴