700میلیون دلار به 488 طرح صنایع پتروشیمی خوزستان اختصاص یافت

700میلیون دلار به 488 طرح صنایع پتروشیمی خوزستان اختصاص یافت
رییس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: به منظور رشد سرمایه گذاری، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده در صنایع پتروشیمی، 488 طرح صنایع تکمیلی پایین دست این صنعت، با تخصیص اعتباری بالغ بر 700 میلیون دلار در استان خوزستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، 'محمد زیار' روز شنبه در نشستی مشترک با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و انجمن سازندگان قطعات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: ستاد اجرایی این مصوبات در خوزستان در محل شرکت شهرکهای صنعتی استان مستقر و بزودی دفتر آن راه اندازی خواهد شد.

وی در زمینه تخصیص اعتبارات این طرح ها نیز گفت: 100 درصد منابع ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود, ضمن آنکه 80 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق محروم و 70 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق برخوردار استان نیز از محل اعتبارات ریالی صندوق در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی تعامل و همفکری بخش خصوصی و دولتی را در اجرایی شدن مصوبات یاد شده ضروری دانست و از صنعتگران خوزستانی خواست تا در حوزه تصمیم سازی ها و اجرای این تصمیم ها با دفتر ستاد اجرایی همکاری کنند.

در این نشست همچنین مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان، سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک به ویژه صنایع تکمیلی و پایین دست پتروشیمی را یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی دانست و افزود: خوشبختانه مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک ایران تفاهم نامه خوبی نیز در این خصوص منعقد کرده اند که با اجرایی شدن آن مشکل اشتغال بویژه در استان خوزستان تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

'رضا طاهری' با اشاره به اینکه به دنبال تخصصی کردن شهرک های صنعتی هستیم, ابراز امیدواری کرد خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بتواند علاوه بر تفاهمنامه های زیادی که تاکنون منعقد شده است هرگونه کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی را با کیفیت تولید کند.

وی افزود: سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در کشور توانمندی خود را ثابت کرده و آمادگی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان خاطر نشان کرد: پس از ماه مبارک رمضان دفتر حمایت از صنایع پتروشیمی در شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز راه اندازی خواهد شد.

۸ مرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۱۶
تعداد بازدید : ۹۹۱