سرمایه گذاری 6.2 میلیارد یورویی هلدینگ خلیج فارس در صنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری 6.2 میلیارد یورویی هلدینگ خلیج فارس در صنعت پتروشیمی
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، گفت:70 درصد طرح های توسعه ای کشور به ارزش ۶.۲ میلیارد یورو از سوی هلدینگ خلیج فارس در حال ساخت است .
عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس درگفتگو با خبرنگار نیپنا، درمورد ارزیابی خود از عملکرد این شرکت اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حال فعالیت مستمرهستیم و از نیمه دوم سال ۹۲ در یک برنامه پنج ساله حرکت خود را برای صعود آغاز کردیم و شواهد آن برند شدن این شرکت در جهان درکوتاه ترین زمان ممکن است. 
وی تصریح کرد: بعد از برجام با سخنرانی هایی که در کشورهای چون آلمان، اتریش، ایتالیا داشتیم توانستیم شرکت هلدینگ خلیج فارس را به دنیا معرفی کنیم و درحال حاضر تمام اروپا این شرکت را به خوبی می شناسند. 
وی در مورد روند رو به رشد شرکت هلدینگ خلیج فارس، گفت: همانطورکه اشاره شد، از نیمه دوم سال ۹۲ یک برنامه پنج ساله طراحی کردیم که بر اساس آن تا پایان سال ۲۰۱۷ به نتایج مطلوبی طبق برنامه دست خواهیم یافت و هر سال مطابق فعالیت‌ها، برنامه های از پیش تعیین شده را پیگیری می کنیم و تا امروز نتایج امر نشان می دهد که عملکردی صعودی داشتیم. 
وی افزود: در زمینه تولید ما از ۶۸ درصد اسمی در طراحی به ۷۲ درصد اسمی تولید دست یافتیم که تا پایان برنامه پنج ساله به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
نژاد سلیم در مورد عملکرد شرکت هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس فعالیت می‌کنند و حدود ۷۰ درصد از طرح های توسعه ای کشور در زمینه صنعت پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس است به طوری که در حال حاضر ۶.۲ میلیارد یورو ارزش پروژه های در دست توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس است که در پایان سال ۹۷ بهره‌برداری خواهد شد.
نژاد سلیم در ادامه افزود: اقدام دیگر هلدینگ خلیج فارس ورود به پروژه‌های بالادست نفت مانند بید بلند ۲ است که تامین کننده خوراک ۵ پروژه دیگر مثل گچساران و پروژه‌های دیگر پایین دستی است این پروژه چهار سال متوقف شده بود که با مساعدت وزیر نفت به مجموعه هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و در حال حاضر ۴۵ درصد آن تکمیل شده است. 
پروژه دیگر در بخش بالادست NGL 3200 است که تامین کننده خوراک بندرامام خواهد بود که این طرح نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار شده است و در مجموع درآینده نزدیک ۱۵ میلیون تن ظرفیت تولید هلدینگ افزایش خواهد یافت. یعنی با راه‌اندازی پروژه‌های در دست اقدام ظرفیت‌هلدینگ خلیج فارس از ۲۵ میلیون تن به ۴۰ میلیون تن درسال افزایش خواهد یافت.
نژاد سلیم در مورد جایگاه شرکت در رتبه بندی جهانی گفت: بر اساس گزارش ICIS که شرکت های جهانی را رتبه بندی می‌کند در حال حاضر رتبه قابل قبولی برای شرکتهای هلدینگ خلیج فارس معرفی کرده است اما چشم انداز ما برای آینده رتبه ده جهانی در آی سی آی اس است.
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۷۵۰