نفت به مرز ۵۶ دلار رسید

نفت به مرز ۵۶ دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۲ سنت، معادل ۱.۵ درصد افزایش به ۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف ارزش دلار موجب تشویق خریداران به خرید نفت  شده، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما پس از آنکه آمارهای تولید نفت روسیه نشان داد که این کشور تبعیت ضعیفی از توافق کاهش تولید داشته، سرمایه گذاران رویکرد محتاطانه خود را تداوم بخشیدند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 82 سنت، معادل 1.5 درصد افزایش به 55 دلار و 90 سنت رسید و بخشی از کاهش قیمت های روز پنجشنبه را جبران کرد. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 72 سنت معادل 1.4 درصد رشد به 53 دلار و 33 سنت رسید.

هر دو شاخص نفتی از ابتدای سال تاکنون نوسان قیمت چندانی را شاهد نبوده اند. بالاترین رقم ثبت شده برای نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی 55 دلار و 24 سنت بوده، در حال که پایین ترین رقم آن 50 دلار و 71 سنت بوده است.

دیروز ارزش دلار پس از سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار اندکی کاهش یافت و این به رشد قیمت نفت کمک کرد. شاخص دلار آمریکا روز جمعه با 0.7 درصد کاهش مواجه بود.

شرکت های حفاری نفتی آمریکایی برای هفتمین هفته متوالی تعداد سکوهای خود را افزایش دادند. بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوها در این هفته 7 مورد افزایش یافته و مجموعا به 609 سکو رسیده که بالاترین رقم از اکتبر 2015 تاکنون بوده است.

چسارپ اوزکان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «موضوع افزایش نرخ بهره تا حد زیادی تاثیر خود را قبلا روی ارزش دلار گذاشته است.»

با توجه به اینکه نفت در بازارهای بین المللی به دلار معامله می شود ، کاهش ارزش دلار موجب گرانتر شدن قیمت نفت می شود.

اما نگرانی ها از عدم کاهش تولید نفت روسیه در ماه فوریه موجب شد تا قیمت ها افزایش بیشتری را شاهد نباشد.

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۲۵
تعداد بازدید : ۶۰۳