نعمت‌زاده:حمایتی‌از صادرکنندگان‌نکرده‌ایم،شرمنده‌ام!

نعمت‌زاده:حمایتی‌از صادرکنندگان‌نکرده‌ایم،شرمنده‌ام!
وزیر صنعت گفت: دولت به دلیل کمبودهای مالی نتوانست تخصیص اعتبارات لازم را در مورد صادرکنندگان اخذ کند و به همین دلیل شرمنده صادرکنندگان هستم و تنها به این مسئله چشم امید دارم که دولت در سال آینده بتواند حمایت‌های لازم را در این بخش مدنظر قرار دهد.
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم؛ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر  صنعت، معدن و تجارت در تازه‌ترین اظهارات خود با ابراز شرمندگی نسبت به صادرکنندگان عنوان کرد که به دلیل کمبودهای مالی دولت در سال جاری حمایت‌های لازم در این بخش صورت نگرفته تا مشوق‌های صادراتی همان گونه که در بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی برنامه ریزی شده بود به صادرکنندگان تعلق گیرد.
نعمت‌زاده با ابراز تاسف نسبت به عدم تخصیص اعتبار برای صادرکنندگان به عنوان مشوق‌های صادراتی بیان کرد که دولت به دلیل کمبودهای مالی نتوانست تخصیص اعتبارات لازم را در مورد صادرکنندگان اخذ کند و به همین دلیل شرمنده صادرکنندگان است و تنها به این مسئله چشم امید دارد که در سال آینده بتواند حمایت‌های لازم را در این بخش مدنظر قرار دهد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه چند سالی است که صادرکنندگان از حمایت‌های لازم به دلایل مختلف محروم بوده‌اند، اظهار کرد که در چند سال گذشته فعالان این بخش به دلیل پرداخت‌ یارانه‌های نقدی و سایر هزینه‌های کلی کشور از حمایت‌های لازم محروم بوده‌اند و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی در جهت تشویق صادرکنندگان طی سال آینده اقدامات درخور را انجام دهند.
درخواست وزیر صنعت از مجلس شورای اسلامی 
وی در ادامه اظهاراتش همچنین از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که ردیف ویژه‌ای را برای مشوق‌های صادراتی در نظر گیرد. نعمت‌زاده در خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار در نظر گرفتن ردیف ویژه‌ای برای مشوق‌های صادراتی در بودجه سال آینده شد تا حمایت‌های لازم جهت حضور فعال صادرکنندگان در بازارهای جهانی و نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام شود.
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۴۷۵