افزایش 3.5 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی مالزی با مشارکت آرامکو

افزایش 3.5 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی مالزی با مشارکت آرامکو
شرکت آرامکو عربستان هفت میلیارد دلار درمجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی پتروناس مالزی سرمایه گذاری می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت آرامکو عربستان سعوی هفت میلیارد دلار برای خرید 50 درصد از سهام مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی پتروناس مالزی، موسوم به راپید سرمایه گذاری کرد.

بر اساس این گزارش، تاسیسات پتروشیمی درنظرگرفته شده برای این مجموعه قادر به تولید سالانه سه میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی است.

شرکت آرامکو قرار است ضمن حمایت از پروژه از طریق وام های واسطه (bridge loans)، 70 درصد از خوراک خام مورد نیاز برای فعالیت های پالایشی این مجموعه را تامین کند.

این شرکت می گوید: تصمیم نهایی پس از حصول اطمینان از پتانسیل بالای مالزی برای رشد و موقعیت استراتژیک این کشور در جنوب شرق آسیا اتخاذ شد.

خالد الفلاح، رئیس و مدیر اجرایی شرکت آرامکو، عنوان کرد: بازار مالزی انتخابی مناسب برای تقویت حضور در منطقه جنوب شرق آسیا و به طور کلی بازار آسیا محسوب می شود.

 این گزارش می افزاید: مشارکت شرکت آرامکو درپروژه راپید پتروناس بزرگترین سرمایه گذاری خارجی این شرکت در بخش صنایع پایین دستی به شمار می رود.

پروژه راپید قرار است در منطقه Pengerang ایالت جوهور مالزی به بهره برداری برسد.

با تکمیل این مجموعه که در مساحتی به وسعت 25 کیلومتر مربع احداث می شود؛ پروژه راپید به ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه نفت خام در روز و تبدیل آن به بنزین و دیزل دست خواهد یافت. انتظار می رود طرح یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی یادشده تا سال 2019 میلادی به بهره برداری برسد.

۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵
تعداد بازدید : ۶۶۶