مذاکره 13 میلیارد دلاری پتروشیمی پس از برجام

مذاکره 13 میلیارد دلاری پتروشیمی پس از برجام
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه موفقیت پتروشیمی پس از برجام غیرقابل انکار است، گفت: در دوران پسا برجام حدود13 میلیارد دلار برای صنعت پتروشیمی مذاکره شده است.
امیر حسین زمانی نیا معاون اموربین الملل و بازرگانی وزارت نفت درگفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره دستاوردهای برجام درصنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است از این رو مذاکرات متعددی برای حضور در این صنعت پس از برجام صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که تاکنون در مجموع حدود13 میلیارد دلار برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی مذاکره شده است، گفت: بزودی این مذاکرات نهایی شده و تبدیل به قرارداد خواهد شد چرا که سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است و می توان با ورود سرمایه های جدید ظرفیت تولید در این صنعت رو به رشد را افزایش داد.
زمانی نیا تصریح کرد: بازگشت سرمایه اولیه در صنعت پتروشیمی ایران به سرعت و با نرخ بالا رخ می دهد، آنچه جذب سرمایه گذار را تسریع می بخشد ثبات مسایل سیاسی و بین المللی است که در صورت موفقیت در این بخش موفقیت های صنعت پتروشیمی پس از برجام دوچندان خواهد شد.
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت ابراز امیدواری کردکه سال آینده سال رونق صنعت پتروشیمی باشد زیرا اقدام های اولیه برای رونق بخشیدن به پتروشیمی با موفقیت انجام شده است. 
وی تاکید کرد: وزارت نفت در تمامی بخش ها برای جذب سرمایه گذار گام های اساسی برداشته از این رو دستاوردهای برجام در صنعت نفت غیرقابل انکاراست.
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۸۱۴