جمع آوری گازهای اسیدی شهر اهواز آغاز شد

پیرو تعهد وزیر نفت به رئیس جهوری و مردم خوزستان، فاز دوم طرح آماک امروز راه‎اندازی شد و این طرح طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش شانا، فاز دوم طرح جمع آوری گازهای همراه آماک با هدف جمع آوری گازهای اسیدی به میزان حداکثر ١٨ میلیون فوت مکعب در روز راه‎اندازی شده است و از فردا (٢٣ اسفندماه) این گاز به پتروشیمی رازی تحویل داده می شود.

بیژن عالی‎پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب (شرکت بهره بردار طرح) این خبر را اعلام کرد و افزود: شرکت مهندسی و توسعه نفت (مجری) با همکاری مدیریت تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت‎ بهره برداری نفت و گاز کارون و شرکت بهره بردای نفت و گاز آغاجاری، فاز دوم طرح آماک را به مرحله راه‎اندازی رسانده و این طرح طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح می شود.

وی گفت: با راه اندازی فاز دوم طرح آماک، روزانه بین ١٥ تا ١٨ میلیون فوت مکعب گازهای اسیدی جمع آوری و از طریق یک خط لوله ٩٦ کیلومتری به پتروشیمی رازی ارسال می شود.

عالی‎پور با بیان اینکه اجرای كامل طرح آماک به کاهش چشمگیر میزان گازسوزی در شهر اهواز و شهرهای حومه می انجامد، ادامه داد: وزیر نفت در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خوزستان اعلام کردند که فاز دوم طرح آماک به زودی راه اندازی می شود و اکنون با راه اندازی این طرح، وعده وزیر نفت به رئیس جمهوری و همچنین مردم خوزستان محقق شده است.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، پنجم اسفندماه امسال از طرح جمع آوری گازهای همراه آماک بازدید و بر بهره برداری هرچه سریعتر از این طرح زیست محیطی تاکید کرده بود.

با اجرای فاز دوم طرح آماک، علاوه بر جمع آوری روزانه ٢٤١ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت لایه بنگستان مخازن اهواز، آب تیمور، منصوری، کوپال و مارون (اهداف فاز اول طرح که در سال ٨٨ محقق شد)، روزانه تا حداکثر ١٨ میلیون فوت مکعب گازهای اسیدی نیز جمع آوری می شود.  

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۸۳۱