افزایش ظرفیت تولید محصولات الفینی و آروماتیکی کویت تا سال 2030 میلادی

ظرفیت تولید محصولات الفینی و آروماتیکی کویت تا سال 2030 میلادی سه برابر خواهد شد.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) روز دوشنبه 23 اسفندماه اعلام کرد: شرکت صنایع پتروشیمی کویت (PIC) برنامه دارد تا ظرفیت تولید محصولات الفینی و آروماتیکی خود را تا سال 2030 میلادی با بیش از  سه برابر افزایش از رقم فعلی پنج میلیون تن به 16 میلیون تن در سال افزایش دهد.
خبرگزاری کونا جزئیات بیشتری درباره پروژه های برنامه ریزی شده برای این طرح بلندمدت منتشر نکرد. با این حال به نقل از حسنیه هاشم، معاون اجرایی شرکت صنایع پتروشیمی کویت در حوزه الفین ها و آروماتیک ها، اعلام کرد: چنین افزایش ظرفیتی نیازمند تقاضا از سوی بازارهای جدید خواهد بود و شرکت ما باید قدرت رقابت پذیری خود را در بازارهای مهمی نظیر چین، کره جنوبی، ویتنام، هند و اندونزی تقویت کند.
شرکت صنایع پتروشیمی کویت در حال حاضر تولیدکننده سالانه 2 میلیون تن انواع محصولات الفینی، 2 میلیون تن انواع آروماتیک ها و یک میلیون تن محصولات دیگر است.
این شرکت در نظر دارد کار احداث پروژه الفین 3 (Olefins 3) را که قرار است در بندر الزور این کشور به بهره برداری برسد؛ آغاز کند. این طرح توسعه ای شامل یک واحد کراکر با ظرفیت تولید یک میلیون و 400 هزار تن اتیلن در سال، یک مجتمع تولید پروپیلن با ظرفیت 450 هزار تن در سال، یک مجتمع تولید پلی اتیلن با ظرفیت یک میلیون تن در سال و یک مجتمع تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 550 هزار تن در سال است.
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۸۱۶