قیمت نفت اندکی افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت افزایش به ۵۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت امروز اندکی افزایش یابد،  اما ترمیم تولید نفت لیبی موجب شد تا قیمت نفت تحت فشار قرار گیرد. همچنین افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا از احتمال افزایش عرضه و محدود شدن رشد قیمت ها حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 7 سنت افزایش به 53 دلار و 19 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 4 سنت افزایش داشت و به 50 دلار و 28 سنت رسید.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، انتظار می رود قیمت نفت همچون قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار، بالا برود.

بارات افزود: «محدوده قیمت نفت 47 تا 55 دلار پیش بینی می شود.»

به رغم تاثیر مثبت کاهش ارزش دلار، افزایش تولید کشورهای تولید کننده همچنان در حال فشار آوردن بر بازار نفت است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «قیمت نفت خام همزمان با افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا و ترمیم مجدد تولید نفت لیبی کاهش یافته است.»

منابع آگاه گفتند، تولید نفت لیبی در روز دوشنبه افزایش یافته است.

در عین حال، شرکت های حفاری نفتی در آمریکا هفته گذشته برای یازدهمین هفته متوالی تعداد سکوهای خود را افزایش دادند.

دیگر تولید کنندگان عضو اوپک هم با افزایش تولید مواجه بوده اند. بر اساس اعلام رسانه های داخلی ایران، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه اسفند به رقم بی سابقه 3.05 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بازار نفت همچنان در جستجوی نشانه هایی از کاهش فاصله بین عرضه و تقاضاست و این سوال مطرح است که در شرایطی که آمریکا تولید خود را افزایش داده، آیا توافق کاهش تولید برای کاستن از مازاد عرضه کافی خواهد بود یا نه.

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۶۴۹