نگاه ایران نباید تنها به هندوستان محدود شود/ برنامه های کشور هیچگاه بر خلاف قواعد بین المللی تنظیم نخواهد شد

یک عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه کشورهای زیادی خواهان نفت ایران هستند، گفت: در صورت حذف هند از لیست خریداران نفت، می توانیم از گزینه های دیگری استفاده کنیم و هیچ جای نگرانی در این حوزه وجود ندارد.
منصور معظمی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص سیاست های اخیر کشور هندوستان مبنی بر کاهش واردات نفت از ایران عنوان کرد: با توجه به تعددخریداران نفت ایران لذا در صورت حذف این کشور از لیست ما، ایران کمترین آسیبی را در این حوزه متحمل خواهد شد.

وی خواسته هندی ها مبنی بر امتیاز قائل شدن برای شرکت های این کشور  در صورت توسعه میدان گازی فرزاد بی را غیر معقول دانست و افزود: انتظار می رفت که کشور مذکور با در نظر داشتن قوائد بین المللی خواسته های خود را عنوان می کرد و همچنین با اعمال رفتار عاقلانه و منطقی مشارکت خود را با ایران افزایش می داد.

معظمی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران نیز براساس یک ارزیابی مناسب به این نتیجه خواهد رسید که بنا به دلایلی نباید خواسته این کشور را بپذیرد چرا که در غیر اینصورت می بایستی سیاست‌های خود را برای دیگر خریداران نفت ما اعمال کند.

وی با بیان اینکه کشورهای زیادی خواهان نفت ایران هستند، گفت: در صورت حذف این کشور ایران می تواند از گزینه های دیگری استفاده کند و هیچ جای نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: عمده مشتریان نفت ما سنتی بوده اند و برخی در دوران تحریم روابط خود را با ایران کم کرده بودند لذا با لغو تحریم ها مجددا شاهد برقراری روابط تجاری در این زمینه هستیم.

معظمی در پایان تاکید کرد: هر آنچه که خلاف روند اصلی قواعد تجاری باشد از مقبولیت برخوردارنیست لذا  با تکیه بر همین مسئله می توان دریافت که به طور کلی و تحت هیچ شرایطی مشکلی در بخش فروش نفت نخواهیم داشت.
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۳۴۱