اقتصاد مقاومتی؛ در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی کمک رسان است

اقتصاد مقاومتی؛ در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی کمک رسان است
کرباسیان گفت: توجه ویژه به رفع مشکلات، نارسایی‌ها و اصلاح ساختارهای ناکارآمد اقتصادی کشور همواره مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌گذاری‌های کلان در اسناد بالادستی بوده است.
مسعود کرباسیان در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در گمرک گفت: رهبر معظم  انقلاب اسلامی طی سال های اخیر ،اقتصاد را مهمترین مسئله کشور برشمردند و پس از اعلام راهبردهای اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، حماسه اقتصادی بر اجرای صحیح سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید کردند  تا شاهد اصلاح نظام اقتصادی و بهبود وضعیت تولید داخل باشیم.

وی ادامه داد: ابلاغ این سیاست‌ها با هدف رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی، دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله و با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا صورت پذیرفته است.

کرباسیان اظهار کرد: یکی از محورهای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ، اصلاح، نوسازی و مقاوم‌سازی نظام گمرکی است، در این راستا، رفع مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی گمرک، در جهت بهبود ترکیب درآمدهای دولت و افزایش آن، تسهیل و روان‌سازی تجارت، حمایت از تولید ملی، توسعه صادرات، اشتغال و... از اهمیت شایانی برخوردار است.

رئیس کل گمرک ایران عنوان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دارای نقش، کارکرد و ویژگی‌هایی است که نقش و رونق تولید ملی و سرمایه گذاری و شفاف سازی و سالم سازی فعالیت‌های تجاری و گمرکی و همچنین نقش سازنده در توسعه دیپلماسی تجاری و اقتصادی با سازمان‌های منطقه ایو بین المللی و شرکای تجاری نمونه‌ای از این موارد است.

کرباسیان عنوان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتقای سطح تعامل و همکاری با سازمان‌های همجوار، منطقه‌ای و بین‌المللی گمرکی، چابک‌سازی و نوسازی مستمر ساختار، تشکیلات و ظرفیت‌سازی و استانداردسازی فرآیند‌ها و تسهیل تشریفات گمرکی به عنوان مرزبان تجاری و اقتصادی و مسؤول اعمال حاکمیت دولت در تسهیل تجارت خارجی، نقشی پیشرو، پیشران و موثر در تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و تسهیل و گسترش صادرات، ترانزیت، گردشگری و افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رفع موانع تجاری و گمرکی فراروی فعالان اقتصادی، بخش صنعت وتجارت ایفاء می‌نماید.


 وی از شفاف‌سازی فعالیت‌های تجاری و گمرکی، استیفای کامل حقوق دولت، ارتقای سطح تعامل و همکاری با سازمان‌های هم‌جوار، منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتقای نقش گمرک در سیاستگذاری‌های اقتصادی و تجاری و...که می تواند در جهت گیری‌ها و رویکردهای کلان گمرک ایران در  اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد به حساب آید.
۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۴۵۵