تامین خوراک، چالش بلند مدت صنعت پتروشیمی مکزیک

صنعت پتروشیمی مکزیک در صورت کاهش سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها، در آینده با چالش کمبود خوراک مواجه خواهد بود.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، لوئیس مونتانارو مدیر شاخه اتیلن شرکت پمکس مکزیک، درباره آینده صنعت پتروشیمی مکزیک گفت: در صورتی که سرمایه گذاری بیشتری در بخش زیرساخت ها صورت نگیرد؛ مشکل کمبود خوراک همچنان به عنوان چالشی بلندمدت برای تولیدکنندگان پتروشیمی مکزیک پا بر جا خواهد ماند.
مونتانارو در کنفرانس جهانی پتروشیمی 2017 که توسط موسسه HIS Markit برگزار شد؛ عنوان کرد: ما به دنبال بهبود وضعیت عرضه هستیم. اقداماتی که به دلایل اقتصادی تا کنون به تعویق افتاده اند. 
 این گزارش می افزاید: اتان خوراک اصلی برای تولید اتیلن در مکزیک به شمار می رود و ازآنجا که وضعیت عرضه این خوراک درگذشته مطلوب بود؛ ذخیره سازی چندان منطقی به نظر نمی رسید، اما ظرف چند سال گذشته شرایط تغییر کرده و با وجود کاهش عرضه، میزان تقاضا به طور چشمگیری افزایش یافته است. 
بر اساس این گزارش، اگر چه مساله کمبود عرضه اتان تا پیش از راه اندازی پروژه عظیم تولید الفین و پلیمر مکزیک موسوم به براسکم- ایدسا (Braskem-Idesa) نیز وجود داشت؛ با این حال فعالان بازار معتقدند راه اندازی این مجموعه به تشدید این وضعیت دامن زده است.
گفتنی است که شرکت Braskem-Idesa حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل (75 درصد) و شرکت گروپو ایدسا (Grupo Idesa) مکزیک (25 درصد) به شمار می رود.
بر پایه این گزارش ، شرکت پمکس ترنسفورمیشن اینداستریال متعهد به تامین بلندمدت (به مدت 20 سال) خوراک اتان مورد نیاز واحد کراکر بخار شرکت براسکم- ایدسا با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن در سال خواهد بود. پمکس همچنین خوراک اتان چند مجتمع پتروشیمی بزرگ دیگر را در مکزیک تامین می کند. 
مونتانارو معتقد است که این کشور به طور جدی نیازمند جایگزین سازی 10 درصد از خوراک اتان مصرفی با پروپان است. بر اساس اطلاعات اداره انرژی ایالات متحده، مکزیک ششمین کشور جهان از لحاظ ذخایر گاز شیل به شمار می رود.
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۱۶
تعداد بازدید : ۳۵۲