نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، طیب نیا را به مجلس کشاند

نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، طیب نیا را به مجلس کشاند
درخواست تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی امروز با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ واگذاری سهام پالایشگاه کرمانشاه پس از چند بار عرضه و ناکامی در حالی سرانجام در سال گذشته توسط سازمان خصوصی سازی انجام شد که این واگذاری تا به امروز بدون حاشیه نبوده است.

بر این اساس برخی از نمایندگان مجلس به نحوه این واگذاری انتقاداتی داشته‌اند و تا جایی پیگیریها در این رابطه پیش رفته که قرار شده امروز با حضور علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شود.

در این رابطه نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفته، تعدادی از نمایندگان درباره واگذاری "پالایشگاه کرمانشاه" به بخش خصوصی دغدغه‌هایی مبنی بر اینکه آیا این واگذاری بر اساس چارچوب و ضوابط صورت گرفته یا خیر داشتند، بنابراین نشست بررسی این تحقیق و تفحص امروز(یکشنبه) با حضور وزیر اقتصاد تشکیل می‌شود. بعلاوه این که یکی از نگرانیهای دیگر درباره واگذاری این پالایشگاه این بوده که آیا تعهدات فیمابین توسط خریدار صورت گرفته است یا خیر؟ به همین دلیل کمیسیون انرژی مجلس در چارچوب قانون و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، درخواست تحقیق و تفحص را در دستور کار قرار داده است تا نمایندگان تقاضاکننده و بالاترین مقام مسئول در کمیسیون حضور یابند و توضیحات مورد نیاز ارائه شود.

این گزارش می‌افزاید: محورهای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی به شرح زیر است:

در واگذاری کارخانجات و شرکت های دولتی باید الزامات اصل 44 قانون اساسی، حقوق ملت و منافع ملی کشور رعایت شود، متاسفانه در این واگذاری چند مشکل ذیل مشهود است:

1.عدم توجه به نارضایتی های عمومی و اجتماعی در استان کرمانشاه

2.عدم محاسبه قیمت واقعی بیت‌المال.

3.ضعف‌های مدیریتی دارای شائبه "عمد" در سال های آخر قبل از واگذاری و شائبه تبانی‌های مدیریتی در این راستا.

4.سابقه تعطیلی کارخانجات و شرکتهای واگذار شده و عدم رعایت الزامات حفظ کاربری آن تاسیسات.

5.بیکاری و به خطر افتادن امنیت کارگران و کارکنان پالایشگاه.

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۰۸:۵۱
تعداد بازدید : ۴۱۰