گام بلند پتروشیمی کاویان برای افزایش تولید در سال 96

گام بلند پتروشیمی کاویان برای افزایش تولید در سال 96
مدیرعامل پتروشیمی کاویان گفت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش دریافت خوراک در سال جاری، این مجتمع درسال 96 با بیش از 90 درصد ظرفیت اسمی فعالیت کند .
رمضان اولادی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به این که در سال گذشته موفق شدیم فاز دوم پتروشیمی کاویان را راه اندازی کنیم، اظهارکرد: فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت اسمی یک میلیون تن به بهره برداری رسیده است تا در مجموع هردو فاز این پتروشیمی ظرفیت تولید 2 میلیون تن اتیلن را داشته باشد.
وی درباره هدف گذاری کاویان درسال 96 نیز اعلام کرد: هدف گذاری ما دستیابی به ظرفیت اسمی مجتمع برای هر دو فاز است و لازمه دستیابی به آن تزریق خوراک به میزان نیاز است. البته امیدواریم با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی این امرمحقق شود.
مدیرعامل پتروشیمی کاویان با تاکید براین که انتظار می رود در سال جاری به ظرفیت بیش از 90 درصد دست یابیم، گفت: پیش بینی ما براین است که کاویان در سال 97 به 100 درصد ظرفیت اسمی دست یابد و از این رو طرح افزایش ظرفیت 10 درصدی برای هر دو فاز 1 و 2 کاویان در دست مطالعه است.
اولادی بر این باور است که با توجه به مازاد خوراک اتان در دو سال آینده باید از هم اکنون به فکر توسعه بود از این رو طرح توسعه ای این پتروشیمی از امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلاری  را  تامین می کند.
خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می کند.
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۳۶۶