نخستین کنفرانس روش‎های بهبود و ازدیاد برداشت برگزار می‎شود

شانا: نخستین کنفرانس بین‌المللی روش‎های بهبود و ازدیاد برداشت دوم تا چهارم اردیبهشت در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت  ایران برگزار خواهد شد.

نخستین کنفرانس ازدیاد بهبود برداشت از مخازن نفت و گاز از سوی انجمن علمی- تخصصی محیط‌های متخلخل (اینترپور ایران) و انجمن صنفی مهندسان پلیمر و شیمی با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت و فدراسیون صنعت نفت ایران دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد. در این کنفرانس افزون بر ارائه مقالات تخصصی برای نخستین بار، تمهیداتی اندیشیده شده است تا شرکت‌های تخصصی تولید‌کننده نفت و گاز در فضایی علمی و با رویکرد فناورانه فرصت‌های پروژه‌های در حال اجرا در زمینه ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفت و گاز را در میزگردهای تخصصی به اطلاع حاضران برسانند. این میزگردهای تخصصی در هفت محور برنامه‌ریزی شده است. شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت (متن) و نفت فلات قاره ایران هدایت و راهبری میزگردها را بر عهده خواهند داشت. در روز نخست کنفرانس و در برنامه بعدازظهر شرکت‌های مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز پارس در چهار میزگرد تخصصی پذیرای محققان و صنعتگران داخلی و خارجی خواهند بود.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب چالش‌های ازدیاد برداشت در مخازن ایران و پیشگیری و کنترل آب‌زدگی و گاززدگی را به‌منظور ارائه راه‌حل از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی در میزگرد تخصصی که با حضور مدیران ارشد این مجموعه و شرکای فناورانه ایشان برگزار خواهد شد، مطرح خواهند کرد. شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد خود، فرصت‌های فناورانه ازدیاد و بهبود برداشت با رویکرد مدیریت پایه مخزن و مدیریت مخازن گازی میعانی را با حضور کارشناسان خبره و برجسته این حوزه بررسی و تجزیه و تحلیل خواهند کرد. شرکت‎های مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز پارس هم در نشست‎های تخصصی جداگانه موضوع‎های «غربالگری روش‌های ازدیاد برداشت» و «مدیریت مخازن گاز میعانی» را با رویکرد معرفی پروژه‌های میدان محور و ارائه نوین‌ترین روش‌های بهبود ازدیاد برداشت بررسی خواهند کرد. در روز دوم، شرکت نفت فلات قاره ایران چالش‌های ازدیاد برداشت در فراساحل را بررسی خواهد کرد و در پایان، میزگرد هفتم با محوریت توسعه پایدار و ذخیره‌سازی گازهای گلخانه‌ای با رویکرد ازدیاد برداشت و با حضور کارشناسان برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

داوود امیراحمدی، دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی روش‎های بهبود و ازدیاد برداشت در این باره گفت: در این کنفرانس از چهره‌های برجسته علمی دنیا در زمینه ازدیاد و بهبود برداشت از مخازن نفتی در کسوت سخنرانان کلیدی دعوت به عمل آمده است. پروفسور فاروق علی از دانشگاه کلگری کانادا به عنوان نخستین سخنران کلیدی، محدودیت‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی را بررسی می‎کند؛ آقایان پروفسور زیتا و برونینگ از دانشگاه صنعتی دلفت هلند روش‌های نوین فناورانه ASF را در قالب دومین سخنران کلیدی به سمع و نظر حاضران خواهند رساند؛ سومین سخنران کلیدی آقای پروفسور برایان ایوانزاز از دانشگاه کرتین استرالیا هستند که در زمینه فناوری‎های پیشرفته حفاری سخنرانی می‎کند؛ سخنران کلیدی چهارم کنفرانس پروفسور کوینتارد از دانشگاه تولوز فرانسه هستند که روش‌های آپ اسکیلینگ در مخازن نفتی را بررسی خواهد کرد. در این کنفرانس پنج دوره آموزشی یک‎روزه به‎وسیله محققانی از دانشگاه‌های سهند ایران، واترلو کانادا، شرکت تی ان او هلند، شرکت ژیو کانسالتنسی انگلستان و شرکت نپتاهلند برگزار خواهد شد.

۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۳۷۸