هدف گذاری پتروشیمی خراسان برای تولید بیش از 860 هزار تن محصول در سال 96

مجتمع پتروشیمی خراسان در نظر دارد تا در سال جاری حدود 863 هزار و سیصد و بیست ودو تن محصول را روانه بازار کند.
اسماعیل موسوی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: امسال به دنبال رشد تولید محصولات خود هستیم  و در این مسیر پیش بینی های لازم معمول شده است.
وی با بیان این که در سال گذشته 296 هزار و ششصد و بیست و سه هزار تن آمونیاک،468 هزار و پانصد و پنجاه و نه هزار تن اوره پریل و همچنین 18 هزار و هشتصد و پنج تن ملامین تولید و به بازارهای مختلف عرضه شد گفت: روند افزایش تولید در  پتروشیمی خراسان به صورتی مطلوب در سال 96 ادامه خواهد یافت.
موسوی افزود: امسال به دنبال تولید 335 هزار و هفتصد و چهار هزار تن آمونیاک،507 هزار تن اوره پریل و نیز بیش از 20 هزار و ششصد تن ملامین هستیم.
شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵ بـه بهره برداری رسید.
این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می باشد. ظرفیت اولیه تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب 330000 ، 465000 و 20000 تن است.
اهمیت این مجتمع برای گروه گستـرش نفت و گاز پارسیـان که بزرگتریـن سهامدار شرکت اوره و آمونیاک پردیس، شیراز و کرمانشـاه نیز است کنترل بازار، بهره مندی از امکان سوآپ کردن محصولات و امکان صادرات به کشورهای آسیای میانه است.
خوراک اصلی این مجتمع نیز گاز طبیعی است که میزان مصرف سالانه آن در واحدهای اوره و آمونیاک سالانه ۲۵۸ میلیون متر مکعب است.
۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۳۵۴