قیمت نفت به مرز ۵۶ دلار رسید

قیمت نفت به مرز ۵۶ دلار رسید
در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا نگرانی ها در مورد تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و تاثیر کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها را خنثی کرده، قیمت نفت امروز از بالاترین رقم ۵ هفته اخیر فاصله گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا نگرانی ها در مورد تنش  های ژئوپلتیک در خاورمیانه و تاثیر کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها را خنثی کرده، قیمت نفت امروز از بالاترین رقم 5 هفته اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 4 سنت، معادل 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 55 دلار و 90 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به بالاترین رقم در طی 5 هفته اخیر یعنی 56 دلار و 16 سنت رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 8 سنت، معادل 0.15 درصد افزایش به 53 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا اوایل جلسه امروز تا رقم 53 دلار و 23 سنت بالا رفته بود.

قیمت نفت برنت در طی 6 جلسه متوالی افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در طی 5 جلسه اخیر روند افزایشی متوالی را طی کرده است.

بر اساس آمارهای دولت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته های اخیر در هر دو مرکز ذخیره سازی نفت آمریکا یعنی کوشینگ اوکلاهاما و ساحل خلیج آمریکا به بالاترین رقم ها رسیده است.

اما بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه و تعطیلی مجدد بزرگترین میدان نفتی لیبی، قیمت ها روندی افزایشی را طی کرده است.

میدان نفتی شراره لیبی روز یکشنبه پس از آنکه گروهی خط لوله انتقال نفت این میدان به یک پایانه نفتی را بست، تعطیل شد. این میدان به تازگی فعالیت خود را از سر گرفته بود.

تعطیلی فعالیت این میدان به روند افزایش قیمتی که اواخر هفته گذشته و پس از حمله آمریکا به سوریه آغاز شده بود افزود.

توجه بازار همچنین معطوف آغاز فصل سفرهای تابستانی در آمریکاست که معمولا موجب افزایش تقاضا برای سوخت و تقویت قیمت ها می شود.


۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۲۵