دستاورد بی بدیل وزارت نفت در دولت یازدهم بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران هفته آینده به بهره برداری می رسد

دستاورد بی بدیل وزارت نفت در دولت یازدهم بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی تاریخ ایران هفته آینده به بهره برداری می رسد
رئیس جمهوری گفت: با تلاش متخصصان و در یک افتتاح بی سابقه، هفته آینده ٦ فاز در پارس جنوبی به ارزش ٢٠ میلیارد دلار به طور همزمان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که این در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، شامگاه سه‌شنبه (٢٢ فروردین ماه) در نشست صمیمی با جوانان و نخبگان استان مازندران با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و همچنین کاهش درآمد دولت گفت: درآمد کشور در دی‌ماه سال ٩٠ بیش از ١٠ میلیارد دلار و در دی‌ماه سال ٩٤ یک میلیارد دلار بوده، اما در این شرایط توانستیم کشور را اداره کرده و اجازه ندهیم که تزلزلی در امور ایجاد شود.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت دانست و افزود: ما هرگز به مردم دروغ نگفتیم و دولت تا جایی که امکان داشته به قول خود به مردم عمل کرده و هرجا که اشتباه کردیم از آن‌ها عذرخواهی کرده و هیچگاه از عذرخواهی کردن از مردم دریغ نکردیم.

رئیس جمهوری با بیان این‌که تولید محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم ٩ میلیون و ٥٠٠ هزار تن افزایش یافته و ارزش آن بیش از ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار برآورد می شود، عنوان کرد: زمانی که یک ملت در مسیر پیشرفت کشور مصمم باشد می‌تواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.

وی با بیان این‌که در یکی دو سال گذشته کشورهایی که متکی به درآمد نفتی بودند شرایط دشواری داشتند و ارزش پول ملی آن‌ها به شدت کاهش یافت و تورم آن‌ها تا مرز ١٠٠٠ درصد افزایش یافت، گفت: در این شرایط کشور ما آرامش داشت و همه در کنار هم توانستیم حرکت خوبی را در تولید ایجاد کنیم.

روحانی با بیان این‌که برای اولین بار در کشور ١٢ سال پس از تدوین سند چشم‌انداز به رشد بالای ٨ درصد دست یافتیم، افزود: دولت یازدهم در شرایطی دشوار از لحاظ درآمد نفتی و در حالی که بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت میلیاردها دلار از ذخایر خود برای اداره کشورشان استفاده کردند، حدود ٤٠ میلیارد دلار نیز به ذخایر صندوق توسعه ملی افزود.


۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۲۷