خدمات گازرسانی به بخش خصوصی واگذار می شود

خدمات گازرسانی به بخش خصوصی واگذار می شود
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: دومین پکیج واگذاری خدمات گازرسانی به بخش خصوصی در همسویی با اصل 44 قانون اساسی در این شرکت اجرایی شد.

به گزارش شانا، علیرضا معراجی گفت: مدیریت بهره برداری و خدمات گازرسانی شهرهای کدکن، رباط سنگ، جنگل، شادمهر، فیض آباد، بایگ و رشتخوار در آینده نزدیک پیمان سپاری شده است و به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: در همین زمینه و برای نخستین بار در سطح شرکت ملی گاز ایران در سال 90 خدمات گاز شهری در شهرهای قدمگاه، خرو، درود، فیروزه، عشق آباد و چکنه به طور کامل و با همه وظایف شرکت های گاز ناحیه ای به بخش خصوصی واگذار شد.

براساس این گزارش، عملیات گازرسانی و شبکه گذاری در استان خراسان در سال 1351 آغاز شده و در سال 1353 شبکه گازرسانی به مشهد به بهره برداری رسیده است.

استان خراسان رضوی دارای 66 شهر و 3582 روستا است که تعداد روستاهای گازدار از 154 روستا در سال 1384 به 820 روستا در سال 90 با 432 درصد رشد کرده، ضمن این که گازرسانی به 400 روستا نیز در حال اجراست.

شمار خانوار واجد شرایط بهره مند از گاز طبیعی در روستاهای این استان به حدود 232 هزار خانوار و شاخص خانوارهای بهره مند به حدود 83 رسیده است.

مدیریت گازرسانی استان خراسان رضوی برنامه دارد تا در دهه فجر سال جاری به 91 روستا با حدود 14 هزار خانوار و اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال و به 151 روستا با حدود 20 هزار خانوار و اعتباری افزون بر 43 میلیارد ریال گازرسانی کند.

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۰۴