بازار نفت در حال نزدیک شدن به نقطه توازن است

بازار نفت در حال نزدیک شدن به نقطه توازن است
مدیر ارشد شرکت آرامکوی عربستان گفت، با وجودی که افزایش تولید نفت آمریکا قیمت ها را در کوتاه مدت کاهش داده، بازار جهانی نفت در حال نزدیک شدن به توازن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، امین ناصر، مدیر ارشد شرکت آرامکوی عربستان گفت، با وجودی  که افزایش تولید نفت آمریکا قیمت ها را در کوتاه مدت کاهش داده، بازار جهانی نفت در حال نزدیک شدن به توازن است.

ناصر در جریان نشستی در دانشگاه کلمبیا گفت: «این شاخص خوبی برای ارزیابی اینکه بازار نفت احتمالا به چه سمت حرکت خواهد کرد نیست، زیرا ظرفیت تولید نفت جدید و سرمایه گذاری بالایی که ما نیاز داریم در حال تضعیف شدن است... هرچند بازار در کوتاه مدت از مازاد عرضه نفت حکایت دارد، اما عرضه مورد نیاز سال های آینده در حال کاهش است.»

وی در ادامه گفت، بسیاری از شاخص ها نشان از متوازن تر شدن بازار دارد. میزان کل ذخایر نفت در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی افزایشی نداشته و در آستانه کاهش قرار دارد و نشانه های دیگری از نزدیک شدن عرضه و تقاضا به یکدیگر نیز دیده می شود.

عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک تولید نفت خود را کاهش داده و رهبری تلاش ها برای مهار مازاد عرضه جهانی و تقویت قیمت ها را بر عهده دارد. بر اساس گزارش اوپک، عربستان در ماه مارس روزانه تقریبا 10 میلیون بشکه نفت تولید کرده است.

وی افزود، شرکت آرامکو در حال ارزیابی فرصت های موجود در بازار آمریکا به عنوان بخشی از طرح خود برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی و بازاریابی جهانی اش به 8 تا 10 میلیون بشکه در روز است.

وی گفت، فرآیند عرضه سهام شرکت آرامکو در بورس «در جریان است. همه چیز دارد به خوبی پیش می رود.»

۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۰۵
تعداد بازدید : ۴۲۶