راه اندازی یک مجتمع تولید اسید ترفتالیک جدید در هند

هند با بهره گیری از فناوری نوین شرکت BP یک مجتمع تولید اسید ترفتالیک خالص جدید راه اندازی کرد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی جی بی اف (JBF Petrochemicals) هند که یکی از زیرمجموعه های شرکت جی بی اف اینداستریز (JBF Industries) به شمار می رود؛ به تازگی مجتمع جدید و بزرگ تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) خود را در منطقه ویژه اقتصادی منگلور (Mangalore SEZ) ایالت کارناتاکا هند راه اندازی کرد.
تولیدات مجتمع یادشده، این امکان را برای شرکت جی بی اف اینداستریز فراهم می آورد تا در تامین اسید ترفتالیک خالص مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه خود در خارج از کشور به خودکفایی برسد.
مجتمع جدید با ظرفیت یک میلیون و 250 هزار تن در سال، از فناوری نوین شرکت بی پی (BP) بهره می گیرد که در حال حاضر به عنوان پر راندمان ترین فرآیند از لحاظ هزینه های تولید و روشی سازگار با محیط زیست محسوب می شود.
باگرت سی آریا، رئیس جی بی اف اینداستریز، عنوان کرد: این مجتمع بزرگترین تاسیسات تک راکتور (single reactor train) تولید اسید ترفتالیک خالص جهان به شمار می رود. به دنبال راه اندازی اولیه، بررسی های مورد نیاز، بر اساس دستور العمل های فنی، برای رفع نقایص و مشکلات احتمالی به منظور تضمین عملکرد پایدار و رضایت بخش مجتمع جدید انجام خواهد گرفت.
انتظار می رود راه اندازی مجتمع جدید تولید اسید ترفتالیک خالص شرکت پتروشیمی جی بی اف، قدرت رقابت پذیری این شرکت در زنجیره پلی استر و حاشیه سود آن را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۵۲۷