قیمت جهانی نفت کاهش یافت

پس از ۳ روز تعطیلی عید پاک، و در حالی که نشانه هایی از ادامه افزایش تولید آمریکا مشاهده می شود که می تواند تلاش های اوپک برای کاهش عرضه را تضعیف نماید، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از 3 روز تعطیلی عید پاک، و در حالی که نشانه هایی از ادامه  افزایش تولید آمریکا مشاهده می شود که می تواند تلاش های اوپک برای کاهش عرضه را تضعیف نماید، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 49 سنت کاهش به 55 دلار و 40 سنت رسید. روز پنجشنبه، قبل از آغاز تعطیلات عید پاک، قیمت نفت برنت 3 سنت افزایش داشت و به 55 دلار و 89 سنت رسیده بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 47 سنت کاهش به 52 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در روز پنجشنبه 7 سنت افزایش داشت و به 53 دلار و 18 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی رشد داشت و قیمت نفت برنت در طی 4 روز قبل از تعطیلی روز جمعه عید پاک 1.2 درصد و نفت خام آمریکا 1.8 درصد افزایش را شاهد بود.

با توجه به اینکه بازار لندن روز دوشنبه نیز تعطیل است، معاملات روز ابتدایی هفته کم حجم بوده است. بازارها همچنین شاهد افزایش تنش های ژئوپلتیک هستند. روز گذشته، کره شمالی یک آزمایش موشکی ناموفق را انجام داد.

به گفته مشاور امنیت ملی ترامپ، آمریکا در حال همکاری با متحدانش و همچنین چین برای نشان دادن واکنش مناسب به این آزمایش ناموفق است.

شرکت های حفاری در آمریکا در هفته گذشته برای سیزدهمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری را افزایش دادند که این نشانه ای از ادامه افزایش تولید نفت در این کشور است.

موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، در هفته گذشته 11 سکوی نفتی افزوده شده و تعداد کل سکوها به 683 مورد رسیده که بالاترین رقم در طی حدود دو سال گذشته است.

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۵۱۰