حمایت کمیسیون انرژی مجلس از برنامه های توسعه ای پتروشیمی

حمایت کمیسیون انرژی مجلس از برنامه های توسعه ای پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش حمایت می کند.
سکینه الماسی ، عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: با توجه به شعار امسال باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که صنعت پتروشیمی این شعار را محقق سازد از این رو مجلس حمایت های خود را برای توسعه صنعت پتروشیمی در دو بخش بالادستی و پایین دستی خواهد داشت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شرایط سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران ایده آل است ، گفت: سرمایه گذاران تمایل دارند در کشورمان سرمایه گذاری کنند اما سیستم بورکراسی اداری کشور و بررسی صلاحیت شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری به گونه ای است که روند سرمایه گذاری را در برخی از موارد با کندی مواجه ساخته است.
وی با اشاره به علاقه مندی سرمایه گذاران متعددی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: امنیت سرمایه گذاری در کنار خوارک ارزان موضوع دیگری است که برای سرمایه گذاران حائز اهمیت است و با توجه به تبلیغات موجود علیه ایران، سرمایه گذاران خارجی با تردید وارد کشورمی شوند اما شاهد هستیم که بعد از مذاکره این نظر تغییر می کند. 
این نماینده مجلس با بیان این که کشورهای اروپایی علاقه بسیاری برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران را دارند، تاکید کرد: شرایط سرمایه گذاری در ایران بسیار مطلوب است و سرمایه گذاران تمایل دارند هرچه سریعتر سرمایه گذاری کنند و این روند باید با همکاری های دولت و مجلس تسهیل شود.
الماسی افرود: باید با ایجاد امنیت انگیزه سرمایه گذاری را بالا ببریم زیرا این صنعت به سرمایه گذاران خارجی نیاز دارد و نمی توان تنها با سرمایه های داخلی چرخ این صنعت را به حرکت درآورد.
نماینده مردم عسلویه درباره ایجاد امنیت سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی، اظهار کرد: برای سرمایه گذار داخلی و خارجی تامین خوراک مورد نیاز دغدغه جدی است از این رو به دنبال آن هستند که خوراک با قیمت مناسب دریافت کنند .
وی درباره روند توسعه صنعت پتروشیمی بعد از برجام نیز گفت: نمی توان این روند را متوقف شده دانست شاید روند کند باشد اما در حال انجام است بعد از برجام اگرچه قراردادی منعقد نشده است اما مقدمات امضای قراردادهایی بزرگ انجام شده که بر اساس آن در آینده نزدیک شاهد انعقاد قراردادهای جدید باشیم. 
این عضو کمیسیون انرژی با انتقاد از روند خام فروشی در صنعت پتروشیمی نیز گفت: نمی دانم چرا سرمایه گذاران داخلی با وجود توان مالی علاقه ای برای سرمایه گذاری در پایین دستی پتروشیمی ندارند این در حالیست که با توسعه صنایع پایین دستی است که می توان اشتغال ایجاد کرد و امید است وزارت نفت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت دراین باره تمهیداتی را اتخاذ کنند.
۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۴۰
تعداد بازدید : ۵۲۵