قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از تعطیلات طولانی عید پاک که موجب شد بسیاری از بازارهای جهان تا 44 روز تعطیل شوند و در شرایطی که یک گزارش دولت آمریکا نشان می دهد میزان تولید نفت این کشور افزایش یافته، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز با فراز و نشیب فراوانی همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 5 سنت افزایش به 55 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات کم حجم دیروز با 53 سنت کاهش به 55 دلار و 36 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک سنت کاهش به 52 دلار و 64 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز 53 سنت کاهش داشت و به 52 دلار و 65 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت تا قبل از تعطیلات عید پاک 3 هفته متوالی با افزایش همراه بود.

آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد تولید نفت شیل این کشور در ماه می احتمالا بیشترین رشد ماهیانه را در طی بیش از دو سال اخیر خواهد داشت. این در حالی است که روند افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا سرعت گرفته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، انتشار می رود میزان تولید نفت شیل آمریکا در ماه می 123 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 5.19 میلیون بشکه در روز برسد.

با توجه به اینکه موسسات مالی در حال سرمایه گذاری های هنگفت در بخش تولید هستند، انتظار می رود تولید نفت آمریکا بیش از این نیز افزایش یابد.

هرگونه افزایش در تولید نفت آمریکا که اکنون سومین تولید کننده بزرگ نفت جهان است، احتمالا تاثیری منفی بر تلاش های اوپک برای کاهش عرضه نفت خواهد گذاشت. اوپک قرار است در نشست 25 ماه می خود تمدید توافق کاهش تولید را بررسی نماید.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۶۵۷