با هدف توسعه فعالیت های آموزشی صورت گرفت / قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت انگلیسی ADS

اهواز- خبرنگار فرصت امروز - شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ABERDEEN DRILLING SCHOOL  قرارداد همکاری های آموزشی امضاء و مبادله کردند. این قرار داد در ساختمان مرکزی ملی حفاری در اهواز از سوی محمدرضا تاکایدی، قائم مقام مدیرعامل شرکت و جیمز دیوید ساترلند، مدیرعامل شرکت ADSS  به امضاء رسید. 

در مراسم امضاِی این قرارداد رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت گفت: همزمان با برنامه ریزی برای انعقاد  قرارداد و لزوم برگزاری دوره های آموزشی، همکاری میان دو شرکت از مهرماه گذشته در ارتباط با برگزاری دوره های سطح دو کنترل فوران چاه های نفت و گاز (  IWCF ) آغاز شد. 

سید عبدالرضا موسوی افزود: در این مدت با اعزام مدرس از سوی شرکت ADS  به عنوان یکی از  شرکتهای معتبر آموزشی در صنعت حفاری، هشت دوره آموزشی برای متخصصان شرکت های نفتی و حفاری داخلی برگزار گردیده  است. 

وی مدت زمان این قرارداد همکاری را پنج سال عنوان و اظهار کرد: در چارچوب این همکاری، علاوه بر دوره های پیشرفته کنترل فوران، دوره های حفاری نیز برگزار خواهد شد. 

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت با اشاره به تشکیل دوره های سطح دو کنترل فوران چاه ها در نیمه دوم سال گذشته برای اساتید دانشگاه صنعت نفت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و متخصصان شرکت، گفت: با توجه به درخواست های دریافتی از سوی شرکت های عملیات اکتشاف،  CNPC  ، مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان،  نفت و گاز زاگرس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، برنامه ریزی برای تشکیل این دوره ها در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: کارشناسان و متخصصان صنعت نفت و حفاری شرکت کننده در دوره های کنترل فوران براساس استانداردهای تعریف شده در صورت موفقیت، گواهینامه های بین المللی دریافت می کنند. 

موسوی اظهار کرد: براساس توافق به عمل آمده با شرکت طرف قرارداد، اساتید، نرم افزارها و مستندات آموزشی از طریق شرکتADS  و امکانات سخت افزاری و فضای استاندارد از سوی ملی حفاری تامین می  شود.  ر

ئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این دوره ها در سال های قبل به صورت موردی تشکیل می شد، گفت: با پیگیری مستمر مدیریت ارشد شرکت ، ملی حفاری تنها مرکزی است که مجوز برگزاری این دوره ها را در کشور دارد و از این پس افزون بر کارشناسان صنعت نفت ، متخصصان سایر کشورهای منطقه نیز برای گذراندن دوره از امکانات آموزشی این شرکت استفاده می کنند.

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۵۲۱