عضو کمیسیون انرژی مجلس: لازمه اقتصاد مقاومتی پرهیز از خام فروشی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس: لازمه اقتصاد مقاومتی پرهیز از خام فروشی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از انقلاب مقاومتی ما الهام بگیرد، گفت: لازمه و مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی پرهیز از خام فروشی منابع کشور است.
احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اقتصاد مقاومتی را یکی از مولفه‌های لازم برای اقتصاد در شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: در واقع انقلاب ما انقلابی مقاومتی بود و اقتصاد ما هم می‌تواند با الهام از انقلاب ظرفیت خود را افزایش دهد.

نماینده مردم سرخس، فریمان، نظریه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را خنثی می‌کند، افزود: به کارگیری این روش از مدل‌های اقتصادی در شرایط کنونی موجب استقلال کشور می‌شود.

وی یادآور شد: البته ما باید اقتصاد ایران را به اقتصادی پویا تبدیل کنیم و در حال حاضر این مسیر را باید از اقتصاد مقاومتی به مدل اقتصادی پویا سوق دهیم.

سجادی با تأکید بر اینکه ما باید از خام فروشی منابع کشورمان دوری کنیم، ادامه داد: این مسئله دغدغه اصلی امام خمینی (ره) بود و اقتصاد مقاومتی می‌تواند در تحقق فرمایشات ایشان به ما کمک کند.

وی تأکید کرد: کوتاهی‌ها در گذشته و امروز موجب نرسیدن ما به نقطه مطلوب در اقتصاد شده است و این کوتاهی‌ها امروز باید با کار مضاعف و تبدیل اقتصاد ایران به اقتصاد مقاومتی جبران شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی بودجه ۹۱ به درآمدهای نفتی برشمرد./

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۲
تعداد بازدید : ۸۸۸