همایش IPF فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید درصنعت پتروشیمی

همایش IPF فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید درصنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید برنقش مهم همایشIPF د جذب سرمایه گذاری های جدید گفت: مشارکت هایی که درراستای اهداف کلان صنعت پتروشیمی کشور باشدمورد استقبال قرار گرفته و از حمایت همه جانبه برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز شنبه(دوم اردیبهشت ماه) درسیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: در سالی که گذشت صنعت پتروشیمی ایران در سایه تلاش تمامی کارکنان این صنعت بزرگ شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است، دستیابی به ظرفیت اسمی ۶۲ میلیون تن در سال  گذشته و تولید انواع محصولات پتروشیمی به میزان ۵۰ میلیون تن، فروش خالص به میزان ۲۸ میلیون تن به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار  در داخل کشور و صادرات ۲۱ میلیون تن به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار در بازارهای بین المللی بخشی از توفیق محقق شده در صنعت پتروشیمی ایران بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: ازدیگر موفقیت های صنعت پتروشیمی بهره برداری از ۱۱ طرح به ارزش حدود ۳.۴ میلیارددلار بوده است، امسال نیز امیدواریم با تلاش همه همکاران و تکمیل و بهره‌برداری از ۷ طرح دیگر که نیازمندسرمایه‌گذاری بیش از ۹ میلیارد دلاراست و  در برنامه ملی توسعه ظرفیت اقتصاد مقاومتی قراردارند، بتوانیم ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی را به72 میلیون تن در سال افزایش دهیم و با بهبود تعاملات بین المللی و روند مثبت پسابرجام تحقق اهداف تعیین شده دور از دسترس نخواهد بود.

شاهدایی ادامه داد: کسب رتبه نخست در صادرات غیرنفتی کشور اهمیت و جایگاه ویژه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی را مشخص می نماید که با رفع تحریم های بین المللی  و بازپس‌گیری جایگاه خود در اقتصاد جهانی در این میان نقش و جایگاه صنعت نفت گاز و پتروشیمی نقشی کلیدی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: حضور دوباره شرکت های معتبر خارجی با همکاری  و همراهی شرکت‌های داخلی توانمند و باتجربه  همزمان با فضای جدید  ایجاد شده درپسابرجام شاهد رونق بوده است و تفاهم‌نامه‌های امضا شده به همراه توافق های اولیه صورت گرفته با شرکت‌های معتبر صنعتی و نهادهای مالی بین‌المللی از کشورهای مختلف نشان از شروع مرحله جدیدی از توسعه صنعت پتروشیمی در ایران دارد.

شاهدایی با بیان این که جهش دوم صنعت پتروشیمی کشورهدف گذاری شده است گفت:تدابیر اتخاذ شده بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی انتقال تکنولوژی بهره مندی از فناوری های نوین های داخلی  بخش خصوصی کشور تاکید دارد و رویکرد ما تکمیل زنجیره ارزش در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و  منافع ملی است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده با خوراک های موجود در کشور سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد دلار در اجرای در برنامه ششم توسعه برای اجرای30 طرح منظور شده است و اجرای طرح‌های مذکور در مناطق جدید توسعه ای فرصت های طلایی برای صنعت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: همایش بین‌المللی پتروشیمی در طول سال های برگزاری خود همواره زمینه‌ساز تعاملات و اقدامات سازنده در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بوده است بیشتر بخش مهمی از سرمایه‌های فکری ما از طریق این گونه تعاملات شرکت گرفته بدون وجود منابع انسانی توانمند و تعالی کنونی نمی‌رسید.

وی اظهارکرد: امیدوارم این همایش آغازی بر تلاش های جدید در مسیر توسعه و بالندگی بیشتر از پیش صنعت پتروشیمی ایران در عرصه های بین المللی باشد.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۴۳۴