هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تامین کننده اتان پتروشیمی ها می شود

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تامین کننده اتان پتروشیمی ها می شود
مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در حال حاضر با روی آوردن به تولید متانول و سرمایه گذاری در زمینه پلی الفین ها به دنبال متنوع ساختن سبد محصولات هستیم و قرار است به اصلی ترین تامین کننده اتان صنایع پتروشیمی ایران تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، طی سخنرانی در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، ضمن اشاره به ارتقاء  40 پله ای رتبه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دنیا، عنوان کرد: در حال حاضر میزان فروش این شرکت به 8 میلیارد دلار و ارزش صادرات نیز  به 4 میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به این که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یکی از بزرگترین شرکت ها در بازار بورس تهران به شمار می رود؛ اظهار کرد: به دنبال ایجاد ارزش و توسعه پایدار هستیم و قصد داریم از طریق انجام سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم در پروژه ها و  تامین مالی طرح ها، ارزش سهام خود را به حداکثر برسانیم.

نژاد سلیم تاکید کرد: در حال حاضر با روی آوردن به تولید متانول و سرمایه گذاری در زمینه پلی الفین ها به دنبال متنوع ساختن سبد محصولات خود هستیم و قرار است به اصلی ترین تامین کننده اتان صنایع پتروشیمی ایران تبدیل شویم.

در ادامه او یادآور شد: سه شرکت خارجی را برای اجرای طرح های مشترک (JV) انتخاب کرده و در حال مذاکره با آن ها هستیم. 
نژاد سلیم در مورد پروژه های در دست مطالعه و مهندسی اعلام کرد: با بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت ما از 24 به بیش از 400 میلیون تن افزایش می یابد.

وی پروژه بید بلند را یکی از طرح های مهم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دانست و مزیت های این شرکت در حوزه طرح های مشترک را تجربه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این زمینه، مالکیت زیرساخت های  توسعه داده شده و سرمایه انسانی دانست.

سیزدهمین همایش تخصصی پتروشیمی ایران با حضور جمعی از مدیران و فعالان بلندپایه دخلی و خارجی صنعت پتروشیمی  در رزوهای دوم و سوم اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی  صدا و سیما برگزار می شود.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۰۹:۴۶
تعداد بازدید : ۴۱۴