عربستان عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از روسیه گرفت

عربستان عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را از روسیه گرفت
آمارهای دفتر آمار فدرال روسیه (روس استات) نشان می دهد که روسیه در ماه فوریه پس از دو ماه پیشتازی، عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را به عربستان واگذار کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، آمارهای دفتر آمار فدرال روسیه (روس استات) نشان می دهد  که روسیه در ماه فوریه پس از دو ماه پیشتازی، عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را به عربستان واگذار کرده است.

روسیه در ماه های دسامبر 2016 و ژانویه 2017 برای دو ماه متوالی با پیشی گرفتن از عربستان بزرگترین تولید کننده نفت جهان بوده است.

بر اساس اعلام روس استات، روسیه و عربستان هر دو در ماه فوریه تولید خود را کاهش دادند، به نحوی که تولید نفت روسیه به 9.671 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که تولید نفت عربستان 9.797 میلیون بشکه در روز بود.

این نهاد دولتی روسیه اضافه کرده که میزان کل تولید نفت اوپک نیز از 32.097 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 31.958 میلیون بشکه در ماه فوریه کاهش یافته است.

هم روسیه و هم عربستان در حال کاهش تولید نفت خود به منظور تقویت قیمت نفت هستند. کشورهای تولید کننده نفت قرار است در روز 25 می در مورد تمدید توافق کاهش تولید رایزنی کنند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۴۲۲