عراق به دنبال معافیت از برنامه کاهش تولید نفت اوپک

پتروتحلیل- عمار الحکیم رهبر ائتلاف ملی شیعی عراق گفت: کشور متبوعش بدنبال افزایش تولید و معافیت از برنامه کاهش تولید نفت اوپک که به منظور حمایت از قیمت های نفت صورت گرفته بود، است.

این درحالی است که تنها نزدیک به یک ماه تا برگزاری نشست رسمی اوپک وتصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت اعضای این سازمان باقی مانده است. حکیم طی سخنانی در قاهره هشدار داد باتوجه به نیاز این کشور به درآمدهای نفتی جهت مبارزه با دشمنان دولت اسلامی عراق، احتمال دارد در نشست آتی اوپک درخواست معافیت از مشارکت در اجرای برنامه کاهش تولید نفت این سازمان از سوی مقامات نفتی عراق مطرح شود.

حکیم به عنوان یک روحانی با نفوذ در مصاحبه اخیر خود در چهارشنبه گذشته گفت: با توجه به شرایط حساس فعلی، این حق عراق است که به امید معافیت از برنامه کاهش تولید نفت اوپک فرصتی برای افزایش تولید نفت خود داشته باشد. حکیم که رئیس مجلس اسلامی عراق نیز می باشد افزود: اما ما با اصل کاهش عرضه نفت اوپک در جهت افزایش قیمتهای نفت موافق هستیم. شایان ذکر است، عراق دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک بعد از عربستان به شمار می آید که میزان تولید نفت آن در ماه گذشته به ۴/۴۶۴ میلیون بشکه درروز رسید.

این رقم بیش از ۳۰۰ هزار بشکه درروز نسبت به سطح قبل از کاهش تولید نفت اوپک از ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ کاهش نشان می دهد. عراق با اکراه موافقت کرد تا در موافقت نامه کاهش تولید مشارکت کند. عمار الحکیم یکی از مقاماتی بود که محمد بارکیندو در اکتبر سال گذشته، زمانی که برای میانجیگری تلاش می کرد، طی بازدید خود از عراق با آنها ملاقات کرد.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۰۶
تعداد بازدید : ۳۸۷