سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران تبلور دیپلماسی پتروشیمی ایران بود

سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران تبلور دیپلماسی پتروشیمی ایران بود
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بازدید گروهی از مهمانان خارجی شرکت کننده در همایش(IPF) از طرح ها و مجتمع های عسلویه، گفت: در همایش سیزدهم سیاست های دولت و صنعت پتروشیمی با محور اقدامات آینده ترسیم شد.

علی محمد بساق زاده مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز دوشنبه(چهارم اردیبهشت) در حاشیه بازدید گروهی از مهمانان خارجی شرکت کننده در همایش(IPF) از طرح ها و مجتمع های منطقه عسلویه درگفتگو با خبرنگار نیپنا، دستاوردهای این همایش را مثبت خواند و افزود: استقبال خوبی از این همایش داشتیم و برنامه سخنرانان مطابق برنامه و بسیار مطلوب برگزار شد و بعد ازهر بخش پرسش های مناسبی مطرح شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: موضوع های مطرح شده در بخش های مختلف همایش علاوه بر تبیین سیاست های دولت و صنعت پتروشیمی با محور اقدامات آینده، اطلاعات تخصصی مناسبی درمورد تکنولوژی های نوین ، فناوری کاتالیست ها و لایسنس های مختلف و آینده صنعت پتروشیمی درایران و جهان را ارائه کرد.

وی ادامه داد: هلدینگ های صنعت پتروشیمی نیز در مورد پروژه های در حال اجرا و پروژهای دیگر که زیر 10 درصد فعالیت آنها پیش رفته است ، اطلاعات کافی را دراختیار شرکت کنندگان قرار دادند و سرمایه گذاران در جریان پیشرفت های صنعت برای مشارکت درآینده قراردادند.

بساق زاده در مورد حضور لایسنسورهای خارجی در همایش گفت: شرکت های بزرگ ارائه کننده لایسنس مانند UOP  و اکسنس  در همایش امسال حضور داشتند و اطلاعات خوبی در مورد لایسنس و کاتالیست های مختلف را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در حاشیه همایش یک تفاهم نامه مشترک بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی  و شرکت نروژی نورنر برای بهینه کردن کاتالیست تبدیل پروپیلن به پلی پرو پیلن در پروژه های MTO یا تبدیل متانول به الفین مضا شد.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پروژه های زیادی در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد که نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت شرکت ها و فاینانسورها است.

بساق زاده ادامه داد: مقررات نحوه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران و تعهدات دولت نسبت به بخش خصوصی نیز در همایش سیزدهم پتروشیمی ایران مطرح شد و چارچوب های فاینانس و مقدار سرمایه مورد نیاز برای هر پروژه و میزان بازگشت سود بخوبی درهمایش تبیین شد.

 

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۰۶
تعداد بازدید : ۳۴۵