قیمت نفت از مرز 91دلار گذشت

قیمت نفت از مرز 91دلار گذشت
گمانه زنی ها در مورد اینکه بسته ماندن سیستم خط لوله نفت آلاسکا ذخایر پالایشگاه ها را تهدید می کند، قیمت نفت را از مرز 91 دلار گذرانده و به بالاترین حد خود طی یک هفته اخیر رساند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، قیمت نفت سبک آمریکا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 86/1 سنتی به 91 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسید.
در این میان قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار معاملات لندن برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 8 سنتی روبرو شد تا با ارزش 97 دلار و 69 سنت در هر بشکه داد و ستد شود.
قیمت نفت برنت دریای شمال روز گذشته به 97 دلار و 82 سنت رسید تا در بالاترین حد خود طی 27 ماه اخیر معامله شود چراکه خط لوله نفتی آلاسکا همچنان بسته است و انتظار می رود همین امر ذخایر نفتی بازار خاورمیانه و آسیا اقیانوسیه را محدود کند.
خط لوله نفتی آلاسکا حدود 12 درصد از تولیدات نفت خام آمریکا را منتقل می کند و بسته ماندن این خط لوله برای بیش از یک هفته می تواند پالایشگاه های ساحل غربی آمریکا را به جایگزین کردن نفت روسیه و خاورمیانه وادارد.
در دیگر معاملات بازار نیویورک، قیمت نفت گرمایشی برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 5 سنتی به 60/2 دلار در هر گالن رسید.
قیمت آتی گاز طبیعی با افزایشی 8 سنتی به 48/4 دلار در هر گالن رسید و بنزین برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 2 سنتی روبرو شد تا با ارزش 47/2 دلار در هر گالن داد و ستد شود.
۲۳ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۵۳
اکونیوز |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۶