پتروشیمی تبریز به تعیین کف عرضه اعتراض دارد

امروز توقف عرضه پلی استایرن های پتروشیمی تبریز در بورس کالا در شورای رقابت بررسی می شود.

کاوه مهرنیا، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی تبریز در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، در این باره گفت: پتروشیمی تبریز به کف عرضه هایی که از سوی شرکت ملی و صنایع پایین دست اعلام شده است، اعتراض دارد.

وی در ادامه گفت: طی جلسات متعدد با شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز اعلام کردیم که کف عرضه ها به طور کارشناسی تعیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه کف عرضه ها براساس نیاز بازار تعیین نشده است، گفت: آمار فروش پتروشیمی تبریز در هفته های گذشته صحت این موضوع را مشخص می کند؛ چرا که حجم عرضه پلی استایرن ها فروخته نشده است.

به گفته مهرنیا؛ روز گذشته پتروشیمی تبریز و نمایندگان بورس کالا جلسه ای برای حل مشکل برگزار کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کف عرضه پلی استایرن های تبریز باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن کمتر از حجم مصوب باشد، گفت: زمانی که حجم عرضه پتروشیمی تبریز در بورس کالا فروخته نمی شود نیازی به رعایت کف عرضه نیست و از این رو پتروشیمی تبریز به تعیین کف عرضه ها معترض است.

وی همچنین گفت: بررسی حجم فروش پلی استایرن های پتروشیمی تبریز در دو ماهه گذشته نشان می دهد که کف عرضه اعلامی از سوی شورای رقابت برای این کالا بالا است، از این رو پتروشیمی تبریز تصمیم دارد حجم مازاد را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه انعقاد قراردادهای بلندمدت با صنایع پایین دست می تواند مشکلات پتروشیمی تبریز را مرتفع کند در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۶۳۹